לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

משך ההליך- יום אחד
מספר מפגשים- עד שלושה
זמן החלמה- מספר ימים
תוצאות- קבועות

שיקום באמצעות שתלים מיוחדים יתאים לאנשים מחוסרי עצם בלסת התחתונה שחוו אובדן שיניים כתוצאה מריקבון, עששת חריפה וכדומה.

שתלים למחוסרי עצם תחתונה

משך ההליך- יום אחד
מספר מפגשים- עד שלושה
זמן החלמה- מספר ימים
תוצאות- קבועות

שיקום באמצעות שתלים מיוחדים יתאים לאנשים מחוסרי עצם בלסת התחתונה שחוו אובדן שיניים כתוצאה מריקבון, עששת חריפה וכדומה.

מחסור של עצם בלסת התחתונה היא סיטואציה שמתקיימת אצל אנשים רבים. כאשר משתמשים בביטוי “חוסר עצם” בהקשר של השתלות שיניים מתכוונים כמובן למצב שבו לא ניתן לעגן שתלי שיניים שמטרתם להחליף שיניים רקובות או לטפל באובדן שיניים מאחר וכל שתל דנטלי צריך להיות מעוגן ויציג היטב בלסת. חלה חובה על הרופא המטפל (רצוי שיהיה מומחה לחניכיים או מומחה פה ולסת אבל לא חובה) להחדיר את השתל היטב כך שהוא לא יתרופף ויפלט במוקדם או במאוחר מהלסת (כישלון ההשתלה).

בשנים עברו, הפתרון הכמעט די יחידי שהיה מקובל כלל השתלת עצם מסוגים שונים כגון שימוש בעצם עצמית (המקור של העצם הוא במתרפא עצמו), השתלת עצם מהחי, השתלות אלוגראפ (Allograf), השתלת עצם סינטטית (הפתרון שמיושם בעיקר ע״י מרבית רופאי השיניים) והחדרת מטריצות שעוזרת לגדילת עצם הלסת.

השתלת עצם היא פרוצדורה לא פשוטה ואפילו די מורכבת באופן יחסי, המצריכה זמן החלמה ממושך (בין מספר חודשים ובמקרים בהם ההשתלה היא עצמית אף שנה!). הגוף עשוי בחלק מהמקרים לדחות את העצם (בעיקר כאשר עברתם השתלת עצם סינטטית) ויש צורך בשיקום לא קל לאחר שהמקום מחלים. מדובר גם בניתוח כירורגי שעולה די הרבה כסף (אלפי שקלים משלמים רק עבור העצם עצמה!) ולכן אנשים שסבלו ממחסור בשיניים כולל מחסור בעצם לסת תחתונה פנו לטיפולים אחרים, חלקיים ובלתי מספקים כגון התקנת שיניים תותבות.

חשוב שתדעו

חסרות לכם מספר שיניים בלסת? מעוניינים להחזיר את היכולת לאכול ולחייך ללא כל מגבלה? השתלות שיניים למחוסרי עצם תחתונה זה הפתרון בשבילכם! חשוב רק שתעברו את ההליך ע״י רופאים מנוסים ולא אצל רופאי שיניים מתחילים, התייעצו עם הרופאים שלנו ע״י מילוי פרטים באתר.


הסיבות למחסור בעצם לסת

הדלדלות העצם בלסת עשויה להתרחש בשל סיבות שונות. לעיתים העצם נספגת בגלל תהליך זיהומי כמו דלקות בשורשי השן, מחלות חניכיים (נסיגת חניכיים למשל), דלקת בחניכיים ועוד. במקרים אחרים הסיבה לכך שהעצם נספגת בלסת היא אובדן שיניים שאינו מטופל בזמן (כארבעה חודשים לאחר נשירת שיניים מתחילה ספיגת העצם). כאשר העצמות בחניכיים והעצמות בלסת אינן תומכות יותר בשיניים העצם נספגת חזרה לגוף. שימוש למשל בשיניים תותבות במקום שיניים שעברו השתלה גורם לספיגת עצם שעד לפני מספר שנים מנעה ממתרפאים רבים לעבור השתלת שיניים בשל מחסור משמעותי בעצם.

חשוב שתדעו

חסרות לכם מספר שיניים בלסת? מעוניינים להחזיר את היכולת לאכול ולחייך ללא כל מגבלה? השתלות שיניים למחוסרי עצם תחתונה זה הפתרון בשבילכם! חשוב רק שתעברו את ההליך ע״י רופאים מנוסים ולא אצל רופאי שיניים מתחילים, התייעצו עם הרופאים שלנו ע״י מילוי פרטים באתר.


שתלים למחוסרי עצם תחתונה אז והיום

אז - מאחר והשיניים הטבעיות שלנו מקובעות אל עצם הלסת התחתונה והעצם העליונה, כך גם על שתלי השיניים - הללו חייבים להיות מקובעים לעצמות הלסת. התוצאה של הגישה שרווחה כאמור בעבר הצריכה תלות אבסולוטית בהימצאות עצם בלסת. אם הייתה מספיק עצם, ניתן היה לקבע אליה שתלים דנטליים, אולם אם העצם הייתה צרה מידי או גרוע מכך לא קיימת, היה בלתי אפשרי לעבור השתלת שיניים והפשרה שנכפתה על המתרפא הייתה שיניים תותבות או טיפולים מקדימים לא זולים, ממושכים וכואבים שמטרתם היא עיבוי העצם. תהליכים מאוד לא פשוטים כאמור כמו הרמת סינוס פתוחה.

היום - למרות שגם היום מבצעים עדיין השתלת עצם, ויש מומחים וגם רופאים רבים שמאמינים בפרוצדורות הארוכות והיקרות יותר, יותר ויותר אנשים להם מחסור בעצם לסת תחתונה פונים לטכניקות טיפול חדשות הכוללות שימוש בשתלים דנטליים למחוסרי עצם תחתונה - שתלים חובקים, שתלים חובקים מכונים גם בעברית בשם מירס (MIRS) שהם ראשי התיבות של המונח הנ״ל באנגלית Micro Implants Retained Sub periosteal Implant.

 

 

שתלים חובקים - (המתאימים לאנשים שהם מחוסרים בעצם לסת תחתונה) מיוצרים בטכנולוגיה שונה מהשתלים הדנטליים הרגילים. שתלים חובקים מכינים במדפסת תלת-מימדית המדפיסה שכבות טיטניום. את שתלי המירס מתכננים באופן מיוחד ונפרד לאזורי הלסת השונים. מבצעים צילומי CT ושולחים את הצילומים לחברה שמתכננת את צורת השתלים הספציפית עבורך ואת כיווני ההברגה של שתלי המיקרו. לאחר מכן השתלים החובקים עוברים עיקור, הם נארזים ונשלחים למרפאה. כיום יש גם מיקרו שתלים שאין צורך לתכנן אותם מראש, תלוי על איזה מרפאת שיניים אתם נופלים.

שתלי זיגומה - משתמשים בשתלים זיגומטיים הזמינים באורכים שבין 30 ל- 52.5 מ”מ כדי להתגבר על מצבים בהם חסרה עצם לסת. לקריאה ברחבה אודות השתלת שתלים זיגומטיים.

שתלים קצרים - משתמשים בשתלים דנטליים קצרים כדי להימנע מהשתלת עצם (אוגמנטציה) בלסת התחתונה. אם גובה העצם בלסת קצר אבל העצם היא מספיק רחבה, ניתן להימנע מאוגמנטציה ע״י שימוש בשתלים קצרים. ישנן מספר חברות המייצרות שתלים דנטליים קצרים בהם חברת של חברת בייקון האמריקאית (שתל בייקון), חברת א.ב. דנטל הישראלית (משווקת שתל קצר I5) ושתלים קצרים מבית שטראומן, חברה שוויצרית שיש לה פטנט מיוחד לטיפול בפני השטח שמקצר את משך השיקום לכחודש במתרפאים בריאים ומקנה קליטת שתלים מעולה אצל מתרפאים שנמצאים בסיכון כגון מעשנים או חולים סכרתיים. לאחרונה החלו לשווק שתל ישראלי נוסף העונה לשם שתל פירמידיון, שתל קצר שבנוי בצורה של פירמידה עליו תוכלו לקרוא בהרחבה באתר.


איך מתקינים שתלים חובקים?

אם תדרשו לשקם לסת תחתונה שלמה יש להתקין לא יותר מארבעה שתלי מירס. שתלים חובקים מקבעים בניתוח שאורך כשעתיים לאחריו נכנסים לתקופת החלמה של כשלושה חודשים ועד לקליטת השתלים. בתום תקופת ההמתנה מרכיבים על השתלים החובקים גשר טוטאלי קבוע שמתברג בקלות. תוך שלושה חודשים יוצאים עם מערכת שיניים קבועה!

שים לב גם אם עברת כבר השתלת שיניים בקדמת הפה ואם יש לך תותבת על תיקתקים, השתלה של שני שתלים עד ארבעה שתלים תוריד ממך את מטרד התותבות ותעזור לך לקבל גשר חרסינה קבוע ולא נשלף שבעזרתו תוכל לתפקד היטב הן מבחינת נוחות והן מבחינת היגיינה.