לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

משך ההליך- כשעה וחצי
מספר טיפולים- מפגש אחד בלבד!
רגישות- קלה במיוחד
תוצאות- 5 - 20 שנה

טיפולי שיניים ביום אחד מתאימים לאנשים עסוקים שרוצים לקצר את משך הטיפול.

טיפולי שיניים ביום אחד

משך ההליך- כשעה וחצי
מספר טיפולים- מפגש אחד בלבד!
רגישות- קלה במיוחד
תוצאות- 5 - 20 שנה

טיפולי שיניים ביום אחד מתאימים לאנשים עסוקים שרוצים לקצר את משך הטיפול.

טיפולי שיניים ביום אחד הינה שיטת טיפול חדשה יחסית המאפשרת לבצע חלק מהטיפולים המסורתיים ביום אחד במרפאת השיניים (בשונה למשל מטיפולי שיניים המבוצעים בהרדמה כללית בחדר ניתוח ביום אחד). הודות לטכנולוגיית התכנון והייצור בעזרת מחשב - CAD/CAM omputer Aided Design) ניתן לייצר כתרים, ציפויי שיניים מחרסינה (ונירים) ומילואות ביום אחד במרפאה. אם לרופא השיניים שלך יש במרפאה מערכת CEREC תוכל/י לעבור טיפול שיניים ביום אחד.

מערכת מסוג CEREC (Chairside Economical Restoration of Esthetic Ceramics) מבית סירונה הכוללת סורק על בסיס אינפרא-אדום המשמש לסריקת השן או השיניים המיועדות לטיפול, השיניים הסמוכות והנגדיות והרקמות הרכות, במקום לקיחת מטבעים קונבנציונאליים. תוכנת תכנון ועיצוב בתלת מימד ומכונת כרסום המשתמשת במקדחים במהירות גבוהה כדי לכרסם את השיחזור (כתר/ציפוי/ מילואה/ גשר).

E4D Dentist System בשיטה זו יש סורק הפועל על בסיס טכנולוגיית לייזר. ברוב המקרים הסורקים בטכנולוגיית לייזר מייתרים את הצורך בשימוש בספריי או אבקה מחזירי אור הדרושים לעיתים לצורך סריקות במערכות CAD/CAM. גם מערכת זו כוללת תוכנת תכנון תלת מימדית לעיצוב ותכנון השיחזור ומכונת כרסום כדי לייצר את השיחזור.

שימו לב

איכות הכתר תלויה בחומר ממנו מיוצר הכתר. על איכות כמובן גובים מחיר שיכול להקפיץ את עלות הכתר בעד פי חמש ולכך יש השפעה משמעותית על המחיר הסופי אותו תאלצו לשלם. ולכן, כאשר אתם משווים בין הצעות מחיר שונות יש לתת דגש על מרכיבי הכתר שיכולים לשנות את הצעת המחיר מקצה לקצה. רצוי לתת גם את הדעת לגבי כתרים ביום אחד המצריכים שימוש במכשירים יקרים מהרגיל, שאלו את הרופא המטפל גם לגבי הטכנולוגיה שאיתה הוא עובד.

שימו לב

איכות הכתר תלויה בחומר ממנו מיוצר הכתר. על איכות כמובן גובים מחיר שיכול להקפיץ את עלות הכתר בעד פי חמש ולכך יש השפעה משמעותית על המחיר הסופי אותו תאלצו לשלם. ולכן, כאשר אתם משווים בין הצעות מחיר שונות יש לתת דגש על מרכיבי הכתר שיכולים לשנות את הצעת המחיר מקצה לקצה. רצוי לתת גם את הדעת לגבי כתרים ביום אחד המצריכים שימוש במכשירים יקרים מהרגיל, שאלו את הרופא המטפל גם לגבי הטכנולוגיה שאיתה הוא עובד.


טיפולי שיניים ביום אחד הלכה למעשה

לאחר בדיקה קלינית ולעיתים גם צילומי רנטגן, רופא השיניים יוכל לקבוע מהן אופציות הטיפול המתאימות עבורך והאם טיפול שיניים ביום אחד באמצעות שיטות CAD/CAM היא אופציה טיפולית מתאימה בנסיבות הספציפיות שלך. לאחר שהוחלט שאת/ה מועמד/ת מתאים מאלחשים את השן ומבצעים הכנה הכוללת השחזה של חומר שן כדי להכין מקום לשיחזור.

בסיום ההכנה מבצעים סריקה דיגיטלית באמצעות סורק אופטי או סורק לייזר, הסורק מקושר למערכת המחשב. בתום הסריקה מתקבל מודל וירטואלי של שינייך, וניתן לתכנן ולעצב את השיחזור. התיכנון כולל בחירת צבע, צורה, התאמה של נקודת מגע ומגעים סיגריים. לאחר מכן התכנון נשלח בצורה אלחוטית למכונת הכרסום, הכרסום עצמו אורך כ 20 דקות בממוצע. ישנם מגוון חומרים שניתן ליצור מהם שיחזורים במערכות CAD/CAM בין היתר: חרסינה, ליתיום דיסיליקט (מוכר כ- emax), קומפוזיט וזירקוניה.

המקדחים מכרסמים את הבלוק לצורה המדוייקת של השיחזור המתוכנן. כאשר תהליך הכירסום הושלם, מלטשים את השיחזור, ניתן להוסיף צביעות חיצונית וגלזורה ליצירת מראה בעל חיות של השיחזור כדי שישתלב בצורה הטובה ביותר עם שינייך הטבעיות. תהליך הצביעה אורך כ- 15 דקות כתלות באיפיונים ובשינויים הנדרשים, לאחר מכן השיחזור עובר שריפה של כרבע שעה. סה”כ תהליך יצירת השיחזור אורך כשעה עד שעה וחצי. ברגע שהשיחזור גמור, הוא מונח על גבי השן ונבחנת התאמתו, אם נדרשים תיקונים הם מבוצעים, ברגע שהכל מושלם השיחזור מודבק. כאמור, ניתן לבצע שיחזורים אלו ביום אחד במרפאה.

 

 

לאחר שהותאם לכם שיחזור (כתר/גשר מילואה או ציפויי חרסינה) רופא השיניים יתן לך הנחיות לגבי תחזוקת השיחזור בצורה נאותה. באופן כללי יש להקפיד על היגיינה אורלית גבוהה הכוללת צחצוח שיניים פעמיים ביום והעברת חוט דנטלי או מברשות בין שיניות לפחות פעם ביום כדי להסיר שאריות רובד וכדי למנוע עששת ומחלת חניכיים. מומלץ להימנע מאכילת מאכלים קשים על גבי השיחזורים כדי לא לפגוע בהם, ולהימנע מהידוק ושחיקת שיניים, במטופלים אשר סובלים מברוקסיזם מומלץ לבצע סד מגן כדי להאריך את משך החיים של השיחזורים וכדי למנוע הפעלת כוחות גבוהים בעת שחיקה לילית.


יתרונות של טיפולי שיניים ביום אחד

  • באמצעות המכשור המתקדם CEREC מבית חברת סירונה הגרמנית ניתן להתקין כתרים לשיניים ביום אחד! הכוונה היא לכתרים קבועים ביום אחד ללא מתכת וללא כתרים זמניים מאקריל. באמצעות מערכות מסוג זה ניתן לייצר שחזורי חרסינה, ציפוי חרסינה מסוג למינייט, לייצר שחזורים זמניים ו/או שחזורים והכל במהלך יום אחד במרפאה לקבלת תוצאה אסתטית גבוהה במיוחד וברמות דיוק בלתי מתפשרות.

  • במקום מספר פגישות מרובות, ניתן לחסוך זמן רב ולבצע טיפול שיניים ביום אחד בלבד. נוסף על כך כיוון שמספר הפגישות מצטמצם ייתכן ומספר זריקות ההרדמה יצומצם גם כן.

  • יתרון נוסף הוא לקיחת של מטבעים באמצעות סריקה דיגיטלית ולא באמצעות מטבעים קונבנציונליים, מטבעים קונבנציונליים הם מלכלכים ופחות נוחים למטופל לעומת סריקה דיגיטלית. בסריקה דיגיטלית יש פחות סיכוי לעירור של רפלקס ההקאה בניגוד למטבעים קונבנציונליים.

  • כמו כן אין צורך להסתובב עם שיחזור זמני (כתרים זמניים מאקריל) בין התורים, הכנת השן והתאמה והדבקה של השיחזור הקבוע מתבצעת ביום אחד. דבר זה מפחית את הדאגות לגבי רגישות שעשויה להתפתח בעת השימוש בשיחזור זמני או הדאגה שהשיחזור יישלף בפתאומיות.

  • באמצעות מכשירים מתקדמים ובאמצעות מערכות CAD/CAM ניתן להחליף סתימות אמלגם (סתימות כסופות) בסתימות מחרסינה לקבלת מראה אסתטי נקי יותר.


כמה עולה טיפול שיניים ביום אחד?

עלות המערכות הדיגיטליות המרפאתיות היא יקרה, בנוסף לכך כל השיחזורים הקרמיים המיוצרים בשיטת CAD/CAM עלותם בדרך כלל יקרה יותר. בנוסף, העלות הסופית משתנה כתלות במספר גורמים בין היתר מיקום המרפאה, מורכבות הטיפול, ניסיון הרופא ועוד אולם אם נשכלל את הזמן שנפסיד והנסיעות למרפאה כולל ההוצאה עבור כתרים זמניים שגם עולה כסף אפשר לקבוע כמעט די בוודאות שמחיר כתרים ביום אחד או שחזורים אחרים ביום אחד עולים פחות או יותר זהה לעומת שחזורים או כתרים קונבנציונליים ולכן אם ניתן לבצע טיפולי שיניים ביום אחד או כתרים ביום אחד במרפאה שבה אתם מטפלים ההמלצה היא ״ללכת״ על זה.