לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

משך הניתוח- לרוב במפגש אחד
מספר מפגשים- בהתאם לשיטה
זמן החלמה- מספר ימים
תוצאות- קבועות

שתלי זירקוניה ובעיקר שתלי טיטניום מתאימים לאנשים שאיבדו שיניים ואשר מעוניינים להחזיר לעצמם את פונקציית הלעיסה התקינה בפה.

שתל טיטניום או שתל זירקוניה

משך הניתוח- לרוב במפגש אחד
מספר מפגשים- בהתאם לשיטה
זמן החלמה- מספר ימים
תוצאות- קבועות

שתלי זירקוניה ובעיקר שתלי טיטניום מתאימים לאנשים שאיבדו שיניים ואשר מעוניינים להחזיר לעצמם את פונקציית הלעיסה התקינה בפה.

שתלי טיטניום משמשים ברפואת שיניים להשלמת שיניים חסרות מזה מספר עשורים. לעומתם שתלי זירקוניה הם חדשים יותר והשימוש בהם החל לפני כשני עשורים, ועדיין נערכים מחקרים בתחום. יש מקרים בהם מומלץ להשתמש בשתלי זירקוניה ולא בשתלי טיטניום, בעיקר כאשר המטרה העיקרית היא אסתטיקה או כאשר למטופל יש רגישות לטיטניום.

שתלים דנטליים הם אחת האופציות המועדפות ביותר להשלמת שיניים חסרות, ישנן אופציות נוספות כגון גשרים דנטליים או תותבות. שתלי טיטניום נמצאים בשימוש ברפואת שיניים משנת 1980 לאחר שבוצעו מחקרים לגבי שתלים אלו מעל עשור לפני השימוש הקליני בהם.

טיטניום היא מתכת חזקה במיוחד, קלה, מבריקה, חסינה מפני קורזיה (חלודה) ובעלת תכונות נהדרות שהופכות שתלים מטיטניום למוצלחים, ומאפשרות השגת תוצאות נהדרות. יחד עם זאת, יש לשתלי טיטניום שני חסרונות עיקריים:

צבע כסוף- לרוב הצבע הכסוף אינו ממש מהווה בעיה מאחר ןהשתל מוחדר לתוך עצם הלסת והוא אף אינו נראה.

מתכת- ישנם מטופלים שעשויים להיות אלרגיים או רגישים למתכות (על אף שאלרגיה לטיטניום היא נדירה).

שתלי זירקוניה נכנסו לשימוש קליני ברפואת שיניים בשנות ה- 2000 המוקדמות כדי לפתור את שני החסרונות של שתלי טיטניום. זירקוניה היא חומר חזק בצבע שנהב, היא אחד החומרים הקרמיים הנפוצים והשימושיים ברפואת שיניים.

חשוב שתדעו

חסרות לכם מספר שיניים בלסת? מעוניינים להחזיר את היכולת לאכול ולחייך ללא כל מגבלה? השתלות שיניים זה הפתרון בשבילכם! חשוב רק שתעברו את ההליך ע״י רופאים מנוסים ומקצועיים, התייעצו עם מומחי החניכיים והכירורגים שלנו ע״י מילוי פרטיכם באתר.


מה ההבדלים בין סוגי השתלים?

שתלי טיטניום עשויים מסגסוגת של מתכות כולל טיטניום בשילוב עם אלומיניום, ניקל ועוד. זירקוניה היא תחמוצת של זירקוניום. זירקוניה אינה נחשבת למתכת ויש לה תכונות שונות ממתכות על אף שהיא תחמוצת של יסוד מתכתי. טיטניום הוא חומר חזק, חוזק המתיחה שלו מגיע ל- 434 MPa , מה שהופך אותו לעמיד לכוחות הלעיסה. זירקוניה מסוגלת גם כן לעמוד בכוחות הלעיסה אך ברמה פחות יותר בהשוואה לטיטניום, כיוון שחוזק המתיחה שלה מגיע ל- 330 MPa.

עיצוב השתל - שתלי טיטניום מיוצרים משני חלקים, חלק אחד שמשמש כ”שורש” מלאכותי – בורג השתל עצמו, ומבנה מאחז (בסיס) שעליו מונח הכתר. שתלי זירקוניה לעומת זאת מגיעים כיחידה אחת שבה השתל והמבנה מחוברים ליחידה אחת.

מחיר שתל זירקוניה ומחיר שתל טיטניום - העלות שרופא השיניים משלם לחברת היצרן לרכישת שתלים: העלות הממוצעת של שתל טיטניום נעה בין 200 ל- 700 שקלים לעומתם שתלי זירקוניה הם יקרים יותר כיוון שיקר יותר לייצרם, עלותם נעה בין 500 ל- 1,200 שקלים. כמטופל תשלמו על עלות השתל אך גם על הזמן שרופא השיניים משקיע בטיפול, העלות מושפעת בין היתר כתלות בניסיון הרופא, טיפולים משלימים הנדרשים ועוד. העלות של השלמת שן בודדת באמצעות שיקום על גבי שתל (כולל כתר זמני, כתר קבוע מסוגים שונים ומבנה) היא בין 2,500 ל- 6,000 ש״ח, יהיו רופאים שיגבו אף מעבר לסכומים הללו אבל מחירי השוק הממוצעים הם סביב ה - 4,500 ש״ח לשתל טיטניום כולל שיקום ו - 5,500 ש״ח לשתל זירקוניה כולל שיקום.

אסתטיקה - כאשר מחדירים את שתל הטיטניום במקום שבו כמות ונפח העצם מספקת והרקמות בריאות, אין לו השפעה על האסתטיקה. אולם שתל הטיטניום עשוי להיחשף ולהשפיע על האסתטיקה במקרים מסוימים לדוגמא: גובה עצם מופחת, חניכיים דקות ביותר או במצב של נסיגת חניכיים. לעומת זאת, כיוון ששתל זירקוניה הוא בצבע שנהב, אם חלקו ייחשף לחלל הפה, תהיה פחות בעיה אסתטית כי הוא דומה לשיניים טבעיות.

שרידות - שתלי טיטניום יכולים לשרוד במשך שנים, הממוצע הוא 15 שנים. אך הם יכולים לשרוד 30 שנה ומעלה ואף כל החיים אם מקפידים על היגיינה ותחזוקה נאותה. שתלי זירקוניה הם יותר חדשים ונמצאים בשימוש מתחילת שנות ה - 2000 ולכן המידע על שרידות ארוכת הטווח שלהם עודנו מוגבל.

 

 


מתי נבחר בשתלי זירקוניה?

נבחר להשתמש בשתלי זירקוניה כאשר האסתטיקה מאוד חשובה, לדוגמא להשלמת שיניים באזורים קדמיים. כאשר יש גובה עצם מופחת או נסיגת חניכיים גדולה פעמים רבות נדרש להשלים את רקמת החניכים באמצעות רזין או חרסינה כדי לדמות את החניכיים, במקרים כאלו נעדיף שתל זירקוניה כיוון שצבעו לא ישתקף ויפריע למראה. כיוון ששתלי זירקוניה עשויים מיחידה אחת הם צוברים פחות רובד חיידקי ולכן קל יותר לנקות ולתחזק אותם ולכן ממליצים על שתלי זירקוניה למטופלים עם רמת היגיינה בינונית


מתי נבחר בשתלי טיטניום?

שתלי טיטניום הם השתלים הכי נפוצים בשימוש, שנחקרו ונבדקו שנים רבות. שתלי טיטניום משמשים בעיקר באזורים אחוריים בהם יש כוחות לעיסה מוגברים. שתלי טיטניום מתנגדים בצורה טובה יותר לעומסים לעומת שתלי זירקוניה אשר מראים מיקרו-שברים עם הזמן. כאשר הבריאות האוראלית טובה ויש כמות מספקת של עצם וחניכיים ניתן להשתמש בשתלי טיטניום גם בשיניים הקדמיות כיוון שאין השפעה על האסתטיקה.


שיקום של מספר שיניים

שתלי טיטניום הם מועדפים כאשר משקמים מספר שיניים ברצף באמצעות גשרים או בשיטת “הכל על 4” בעיקרון מכיוון שהם חזקים יותר. תותבות נתמכות על גבי שתלים דורשות שתלים בעלי חוזק גבוה. בנוסף, לשתלי טיטניום יש יתרון במקרה בו מתבצעת השתלת שיניים בשיטת אול און 4 כיוון שהשתלים מטיטניום מגיעים בשני חלקים (השתל והמבנה) ולכן ניתן לבצע התאמות של זוויות באמצעות מבנים שונים, לדוגמא הטיית הכתר בזווית מעט שונה מציר אורך השתל באמצעות מבנה זוויתי. דבר זה אינו מתאפשר בשתלי זירקוניה כיוון שהם מגיעים כיחידה אחת.


שאלות נפוצות

ש. האם שתלים מטיטניום ושתלים מזירקוניה נחשבים בטוחים לשימוש?

ת. שני סוגי השתלים מותאמים לרקמות הגוף ואינם גורמים להן נזק. במקרים של אלרגיה לטיטניום ישנה אופציה של שתלי זירקוניה. רוב המטופלים שאלרגיים לשתלי טיטניום הם בכלל אלרגיים לניקל המהווה חלק מהמתכות בסגסוגת של שתלי טיטניום.

ש. כמה שנים מחזיקים שתלים דנטליים?

ת. שני סוגי השתלים אמורים להחזיק עשרות שנים. שתלי טיטניום מחזיקים כאמור לפחות 15 שנים ועם תחזוקת השיניים טובה הם יכולים להחזיק מעמד גם כל החיים. שתלי זירקוניה נכנסו לשימוש רק בתחילת שנות ה - 2000 ולכן אין עדיין מידע סופי לגבי שרידות השתלים בפה.

ש. האם שתלי זירקוניה הם רעילים?

ת. שתלי זירקוניה הם לא רעילים. שתלי זירקוניה הם ביוקומפטבילים (מתאים או משתלב היטב) עם רקמות הגוף ואינם מגרים אותן. מעבר לכך הם אינם נחשבים לחומר מתכתי משמע הן אינם טעונים חשמלית דבר שגורם להם לצבור פחות רובד חיידקי המתורגם לשמירה על בריאות החניכיים.

ש. איזה סוג שתל מתאים לי?

ת. סוג השתל המתאים תלוי במקרה הספציפי. גשו לרופא השיניים לבדיקה וייעוץ, רופא השיניים ידע להמליץ על הטיפול הכי מתאים עבורכם.

ש. מדוע רואים נסיגת חניכיים לאחר שתלי טיטניום?

ת. שתלי טיטניום מורכבים לרוב משני חלקים, השתל והמבנה, החיבור ביניהם מהווה אתר מועדף להצטברות רובד וחיידקים אם אינו מנוקה כמו שצריך. כאשר האזור צובר רובד וחיידקים זה עשוי להוביל למחלת חניכיים שתתבטא באובדן עצם ונסיגת חניכיים או זיהום בסביבת השתל שעשויה להוביל לכישלון השתל. יש להקפיד על היגיינה אורלית ותחזוקה נאותה של השתל כדי להימנע מכך.