לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

משך ההליך- שעות בודדות
מספר מפגשים- כשני מפגשים לערך
זמן החלמה- מספר ימים
תוצאות- קבועות

שיקום פה מלא על גבי שתלים יתאים ללקוחות שאיבדו את רוב השיניים בגלל ריקבון, עששת חריפה, מחלת חניכיים ועוד המעוניינים לחסוך זמן וכסף.

שיקום פה מלא ע״ג שתלים

משך ההליך- שעות בודדות
מספר מפגשים- כשני מפגשים לערך
זמן החלמה- מספר ימים
תוצאות- קבועות

שיקום פה מלא על גבי שתלים יתאים ללקוחות שאיבדו את רוב השיניים בגלל ריקבון, עששת חריפה, מחלת חניכיים ועוד המעוניינים לחסוך זמן וכסף.

במקרים בהם חסרות כל או רוב השיניים בפה, כאשר השיניים הקיימות בפה הן עם מחלה פריודנטלית חמורה או שלא נותר מהן חומר שן מספק לצורך שיקום (בשל עששת), כאשר נדרשים טיפולים רבים לצורך שיקום השיניים הנותרות, שיקום פה מלא באמצעות שתלים עשוי להיות הפתרון המועדף ואופציית הטיפול הטובה ביותר. המטופל צריך להיות בריא מספיק כדי לעבור תהליך ניתוחי ותהליך שיקום ארוך, ובעל יכולת ומוטיבציה לשמור על היגיינה אוראלית נאותה לאחר ההליך.

שתלים דנטליים מוחדרים אל עצם הלסת ומחליפים את שורשי השיניים החסרות, לאחר מכן על גבי השתלים מונח השיקום (כתר/ גשר/ תותבת). שיקום פה מלא על גבי שתלים הוא טיפול נרחב בעל עלות כלכלית גבוהה מאוד. במאמר שלפניכם נסקור את היתרונות של השיקום המלא, מתי מומלץ לבצע שיקום מלא על גבי שתלים, באיזה מצבים רצוי להימנע מההליך ולהסתפק בשיקום שאינו מצריך שתלים כגון תותבות, מתי אסור לעבור השתלות שיניים וגם כיצד ובאיזה טכניקה מבוצע שיקום פה מלא ע״ג שתלים דנטליים.

נקודה למחשבה

חסרות לכם הרבה שיניים בכל הפה? מעוניינים להחזיר את היכולת לאכול ולחייך ללא מגבלות? שיקום פה מלא על גבי שתלים הוא הפתרון האולטימטיבי עבורכם! חשוב רק שתעברו את ההליך ע״י רופאי שיניים מנוסים ולא אצל חאפרים, התייעצו עם המומחים שלנו ע״י מילוי פרטים באתר.


יתרונות של שיקום פה מלא על גבי שתלים:

הפחתת הסיכון לאובדן עצם - שתלים דנטליים מוחדרים אל עצם הלסת ועוברים אוסטאואינטגרציה (חיבור בין עצם לשתל) דבר אשר משמר את שלמות (גובה ורוחב) העצם ומפחית משמעותית את הסיכון לאובדן עצם לאחר עקירת שן.

שיפור המראה - כיוון ששתלים מונעים אובדן עצם הם שומרים על נפח הפנים ומונעים את שקיעת הפנים. במקרה של אובדן עצם נרחב לאחר אובדן שיניים, שליש הפנים התחתון נראה שקוע ומלא קמטים ובעצם משווה מראה מבוגר יותר.

שיפור הדיבור - דיבור מושפע ישירות מעמדת השיניים, אם יש חוסר שיניים הדיבור עשוי להיפגע, גם תותבת שאינה מותאמת בצורה טובה עשויה להשפיע ולגרום לבעיות בדיבור.

שיפור ביכולת האכילה - האכילה היא קלה ויעילה יותר עם שיקום פה מלא על גבי שתלים לעומת תותבות נשלפות או ללא השלמה של שיניים חסרות.

נוחות - אין צורך להסיר את השיקום לצורך ניקוי ותחזוקה (בניגוד לתותבות נשלפות). אין חשש שהשיקום יישלף בעת אכילה או דיבור משונה מתותבות נשלפות ובייחוד בלסת תחתונה.

עמידות - שיקום על גבי שתלים הוא שיקום קבוע ששורד שנים רבות ואף כל החיים אם מקפידים על היגיינה אוראלית טובה ותחזוקה נאותה.

שיפור הביטחון העצמי - שיקום פה מלא על גבי שתלים מחזיר למטופלים מחוסרי שיניים את הביטחון העצמי שלהם.

נקודה למחשבה

חסרות לכם הרבה שיניים בכל הפה? מעוניינים להחזיר את היכולת לאכול ולחייך ללא מגבלות? שיקום פה מלא על גבי שתלים הוא הפתרון האולטימטיבי עבורכם! חשוב רק שתעברו את ההליך ע״י רופאי שיניים מנוסים ולא אצל חאפרים, התייעצו עם המומחים שלנו ע״י מילוי פרטים באתר.


מתי לא מומלץ לבצע שיקום מלא על גבי שתלים?

ישנם מספר מצבים בהם שיקום פה מלא על גבי שתלים אינו מומלץ, בחלק מהמקרים זו התווית נגד מוחלטת ובחלק מהמקרים זו התווית נגד חלקית. יש מקרים בהם נדרש לנקוט במשנה זהירות וצעדים מקדימים מתאימים לפני הטיפול.

התוויות נגד מוחלטות:

בריאות כללית- המטופל צריך להיות בריא מספיק כדי לעבור ניתוח או הרדמה.

ממאירות - כל טיפול עשוי לגרות או להחמיר גידול סרטני.

מחלות עצם - מחלות הפוגעות בעצמות כגון אוסטאופורוזיס, מחלת פאג’ט, פיברוס דיספלזיה ועוד. מצבים אלו עשויים לגרום לכמות או איכות עצם נמוכה אשר מהווה עיגון חלש לשתלים, ולכן שתלי שיניים יכשלו במקרים אלו.

בעיות במערכת הקרדיווסקולרית - בעיות לבביות כמו למשל: התקף לב בחצי שנה האחרונה. כל פרוצדורה בשלב זה עשויה לפגוע בבריאות הכללית של המטופל ולסכן אותו בזיהום כללי.

טיפולי קרינה - מטופלים שעוברים טיפול באמצעות קרינה לראש צוואר, מנועים מלעבור ניתוחים באזור, כיוון שאספקת הדם של האזור לקויה בעקבות הקרינה, דבר הגורם להחלמה לקויה אשר מגדילה את הסיכון לזיהום וכישלון השתל.

בעיות במערכת החיסון - מטופלים עם מערכת חיסונית ירודה לדוגמא חולי איידס, מושתלי איברים או בעלי מחלות אוטואימוניות.

תרופות- תרופות מסוימות לדוגמא תרופות ממשפחת הביספוספונטים שנלקחות לטיפול באוסטאופורוזיס או בחולי סרטן, תרופות המדכאות את מערכת החיסון הניתנות למושתלי איברים.

 

 

התוויות נגד יחסיות:

במקרים הבאים מומלץ לבצע את ההתאמות הנדרשות בטרם ביצוע שיקום פה מלא על גבי שתלים לאחר התייעצות עם הרופא המטפל (רופא כללי).

סוכרת לא מאוזנת - סוכרת מאוזנת אינה מהווה בעיה, אך סוכרת לא מאוזנת עשויה לגרום להחלמה לקויה וספיגת עצם מוגברת.

יתר לחץ דם - יתר לחץ דם עשוי לגרום לדימום חמור במהלך ולאחר הניתוח. לכן, חובה לאזן את לחץ הדם לפני פרוצדורות כירורגיות כדי להפחית את הסיכון.

הריון - סטרס בחודשי ההריון הראשונים עשוי להשפיע על התפתחות העובר ואילו בשלבים המאוחרים עשוי להוביל ללידה מוקדמת.

מחלה נפשית - מטופלים שאינם משתפים פעולה או בעלי התנהגות שאינה צפויה. מוטב להשלים קודם לכן את הטיפול הפסיכיאטרי.

מסתם תותב - מטופלים עם מסתם תותב או מפרק תותב צריכים להיות מכוסים באמצעות אנטיביוטיקה לפני הפרוצדורה למניעת זיהום כללי כיוון שהם נמצאים בסיכון מוגבר.


תהליכים בשיקום פה מלא עם שתלים

באופן כללי ייתכנו מספר וריאציות כיוון שכל מקרה הוא שונה, והבריאות הכללית והאוראלית של המטופל הספציפי משפיעות. אך השלבים הנפוצים הם:

יעוץ ראשוני - בדיקה של חלל הפה.

ביצוע מטבעים - לצורך למידת היחסים בין הלסתות ורישום של המנשך בסגר- דבר המאפשר לדעת כמה מקום יש לשיקום על גבי שתלים כאשר הפה סגור. ניתן לגלף שיקום דמה שידמה את המצב הסופי. לאחר גילוף והעמדת שיניים ניתן לייצר סד. הדמיית CT תבוצע יחד עם הסד לקביעת מיקום השתלים.

צילומי רנטגן או הדמיית CT - לצורך הערכת כמות העצם, סמיכות מבנים אנטומים חשובים כגון הסינוס המקסילרי או התעלה של עצב הלסת התחתונה יש לבצע צילומי שיניים מתאימים.

ניתוח להחדרת השתלים - השתלה מבוצעת לעיתים בשני שלבים ולעיתים בשלב אחד, כתלות במספר גורמים. לאחר מכן השתלים בפה עוברים תקופת החלמה שבה מתבצעת אוסטאואינטגרציה (איחוי), תקופה זו נעה בין 4-6 חודשים. תקופת ההחלמה עשויה להשתנות כתלות במורכבות המקרה והנסיבות הספציפיות.

הנחת השיקום הקבוע - לאחר תקופת ההחלמה ניתן להתחיל ביצירת השיקום הקבוע, תהליך זה דורש מספר פגישות וביצוע התאמות בכל שלב. לבסוף נמסר השיקום הקבוע והמטופל מקבל הנחיות כיצד לתחזק ולשמור על היגיינה. נדרשים מעקבים וביקורות רגילות אצל רופא השיניים כדי לוודא שהכל תקין.


מצבים מקומיים המשפיעים

רופא השיניים יבחן את ההדמיות ואת המצב הקליני ויקבע אם ניתן למקם שתל בהצלחה או לא. אם התנאים אינם יוצרים סביבה מתאימה להשתלה, ניתן לבצע טיפולים מקדימים.

השתלת עצם - כאשר יש אובדן עצם משמעותי בעקבות אובדן שיניים ממושך, מחלה פריודונטלית מפושטת או תותבות לקויות שהאיצו את אובדן העצם, נדרשים לבצע השתלת עצם כיוון שאין עצם מספקת לתמוך בשתלים. לכן כדי שהשתלים ישרדו ויחזיקו מעמד יש לבצע השתלת עצם מקדימה לתהליך החדרת השתלים. נדרשת תקופת החלמה בטרם ההשתלה. לעיתים, ניתן לבצע החדרת שתלים בשילוב עם השתלת עצם באותה פרוצדורה. מקורות להשתלת עצם יכולים להיות מחלל הפה או מקור חיצוני לחלל הפה של אותו אדם- עצם ממקור האדם עצמו נקראת אוטוגרפט. סוגים אחרים נקראים אלוגרפט (ממקור אדם אחר), קסנוגרפט (ממקור חיות) ואלופלסט (סינטטי).

הרמת סינוס - כאשר אין עצם מספקת בחלק האחורי של הלסת העליונה, נדרש לבצע הרמת סינוס לפני שניתן יהיה להחדיר שתלים. הרמת סינוס כוללת את הרמת רצפת חלל הסינוס והשתלת עצם באזור שהתפנה. לאחר החלמה מתאימה והשגת תוספת עצם מספקת ניתן להחדיר את השתלים.

עקירות - לעיתים נדרש לבצע עקירות של שאריות שורשים לדוגמא, שאריות אלו מתגלות בצילומי רנטגן המבוצעים לצורך הערכה לפני ביצוע שתלים.


השתלה בשלב אחד לעומת השתלה דו-שלבית

השתלה דו-שלבית - השתלה דו-שלבית היא תהליך שבו מתבצע חתך בחניכיים, נקדח חור בעצם בהתאם לגודל השתל ואז מוחדר השתל, לאחר מכן האזור מכוסה באמצעות מתלה ונתפר כדי לאפשר לאזור להחלים. למעשה בשלב הראשון לא נראה זכר להשתלה בחלל הפה. לאחר מספר שבועות כאשר האזור החלים מתבצעת חשיפה של השתל באמצעות חתך ולאחר מכן מחברים אל השתל מבנה (בסיס שעליו מונח השיקום). לאחר השלב השני- שלב חשיפת השתל תהיה עדות נראית לעין בחלל הפה להשתלה.

השתלה בשלב אחד - כוללת את החדרת השתל יחד עם כיפת ריפוי או מבנה בשלב אחד. תהליך זה הוא פשוט יותר אך יש לו חסרונות ונדרשת זהירות על מנת שלא לפגוע בהחלמה או בשתל.


מהי שיטת “הכל על 4” ו”הכל על 6”

כיום ההתפתחויות האחרונות מאפשרות לשקם קשת שיניים שלמה באמצעות מספר שתלים, אין צורך להחדיר שתל עבור כל שן חסרה. ניתן להסתפק במספר שתלים שמועמדים בזוויות נכונות ויכולים לתמוך במספר כתרים. בשיטה זו ממוקמים 4 שתלים בלסת שניים מכל צד של הקשת ועליהם מונח שיקום קשת שלמה, יש גם שיטה שבה ממקמים 6 שתלים, שלוש מכל צד- בדרך כלל ממקמים שישה שתלים בלסת עליונה שבה העצם פחות צפופה לעומת הלסת התחתונה הצפופה יותר שבה ממקמים 4 שתלים. כיוון שמעט מאוד שתלים מחזיקים את השיקום בשיטה זו חשוב מאוד להשתמש בשתלים איכותיים ולתחזק אותם בצורה מצויינת.


שתלים ביום אחד

שתלים ביום אחד מבוצעים בדרך כלל בשיטת אול און 4, במצב זה השתלים מוחדרים ללסת ומועמסים עוד באותו היום. העמסה משמעותה הנחת שיקום על גבי השתל. המטרה של שיטה זו היא לספק פונקציה ואסתטיקה, אך הסיכויים לכישלון גבוהים יותר, כיוון שלא ממתינים להחלמה. רק מטופלים בריאים עם עצם טובה מבחינת נפח וצפיפות ללא מצבים סיסטמיים שאינם מעשנים עשויים להיות מועמדים מתאימים לשיטה זו, כתלות בדעתו של רופא השיניים. לרוב מומלץ להמתין מספר חודשים במקרה של שיקומים גדולים כמו קשת שלמה על גבי שתלים.


שאלות נפוצות על ההליך

ש. כמה עולה שיקום פה מלא ע״ג שתלים?

ת. העלות של שיקום מלא על גבי שתלים נעה על טווח רחב התלוי במספר רב של גורמים בין היתר, מיקום המרפאה, ניסיון ותחום ההתמחות של הרופא, כיסוי ביטוחי, צורך בטיפולים או ניתוחים מקדימים כגון הרמת סינוס, השתלת עצם, הזזת עצב, סוג השיקום ועוד. אם נדרשות פרוצדורות מקדימות כמו למשל השתלת עצם או הרמת סינוס המחיר כמובן עולה בשל עלויות נוספות שצריך להעמיס על ההליך (למשל עצם שמחירה נקבע בהתאם לכמות שאותה צריך להשתיל). נוסף על כך מצבו הרפואי של המטופל ומורכבות הטיפול משפיעים על העלות גם כן. לדוגמא במטופלים עם חרדה דנטלית, נדרש תוספת תשלום על סוגי סדציה למיניהם. כדי לקבל הערכת מחיר, יש לגשת אל רופא השיניים שיבצע בדיקה קלינית והערכה מקיפה כדי שיוכל לתת הצעת מחיר והסבר מפורט על שלבי הטיפול הדרושים במקרה הספציפי שלך. באופן עקרוני המחיר עבור שיקום מלא של לסת עליונה ינוע החל מ- 25,000 ש״ח ויאמיר עד לכדי 60,000 ש״ח. עלות לסת תחתונה מלאה תתחיל גם כן סביב ה- 25,000 ש״ח עד לגובה של 65,000 ש״ח כאשר תצטרכו למשל לעבור הליך כמו הזזת עצב המבוצע בחדר ניתוח ותחת הרדמה כללית.

ש. האם גיל מבוגר מהווה בעיה לקבל שיקום מלא על גבי שתלים?

ת. גיל אינו מהווה בעיה כל עוד הבריאות היא מספקת כדי לעבור השתלת שיניים ובהתאם להתוויות הרפואיות כפי שפורט לעיל.

ש. האם שיקום פא מלא על גבי שתלים כואב?

ת. התהליך כרוך באי נוחות וכאבים מסוימים מספר ימים לאחר תהליך ההשתלה. הכאבים כמובן חולפים. בנוסף, תוכלו ליטול משככי כאבים כדי להקל על הכאבים.

ש. על מה יש להקפיד לאחר ניתוח השתלה?

ת. הקפידו על היגיינה אורלית נאותה, כולל העברת חוט דנטלי ושטיפות פה, כמו כן הקפדה על תזונה מתאימה תאפשר התאוששות והחלמה מהירה וטובה יותר.

ש. האם ניתן לעשן לאחר השתלה?

ת. אסור לעשן לחלוטין מספר ימים לאחר שיקום פה מלא ע״ג שתלים דנטליים, ובאופן כללי מומלץ להימנע מעישון כיוון שיש לו השפעות על השרידות לטווח ארוך של שתלים.

ש. על מה צריך להקפיד ביום הניתוח?

ת. לאחר הניתוח יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת ומומלץ לנוח. יש להימנע ממאכלים קשים וחמים.