לחצו כאן להשוואת מחירים
banner
prescription

רפואת שיניים דחופה

prescription

רפואת שיניים דחופה וטיפולי עזרה ראשונה לשיניים

נפלתם או נחבלתם ונגרם נזק לשיניים, סובלים מכאבי שיניים חזקים, לא מצליחים להירדם, החניכיים נפוחות, יש דימומים, לקחתם משככי כאבים והם לא עוזרים, מה עושים? ומה קורה כשהכאב מכה בנו בחוזקה דווקא בשעות שבהן מרפאת השיניים סגורה? פונים אל מרפאות שיניים המתמחות ברפואת שיניים דחופה!

מרפאות השיניים המתמחות ברפואת שיניים דחופה מעניקות עזרה ראשונה לכל מי שסובל מכאבי שיניים ומבעיות דחופות בכל זמן, בכל יום, שבעה ימים בשבוע, עשרים וארבע שעות ביממה. הרגעים הראשונים לאחר הפגיעה בשיניים עלולים להיות קריטיים, אסור להזניח את הכאבים ואת הבעיות, בחרו מרפאת שיניים מקצועית כי דווקא טיפולי העזרה הראשונה הם אלו המחייבים טיפול של רופאים מקצועיים במיוחד כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים בשיניים.

חשוב שתדעו

סובלים מכאבים חזקים בשיניים וכאב שאינו סובל דיחוי? נחבלתם ואתם זקוקים לעזרה ראשונה דחופה? התייעצו עם רופא שיניים בחירום, קבלו מענה מהיר ומקצועי גם בשעות לא שגרתיות, עשו זאת עכשיו ע״י מילוי טופס קצר.


מתי כן חשוב להגיע דחוף למרפאה?

לא כל כאב בשיניים אמור להריץ אותנו אל מרפאת השיניים ומיד. נשאלת השאלה מתי כן רצוי לסור בדחיפות למרפאת השיניים? כאבי שיניים לא מתחילים ביום אחד, במקרים רבים אנו נוטים להתעלם מהם ולהדחיק את הכאבים, אולם הם עשויים להתפרץ בבת אחת ולגרום לכאבים עזים ובלתי נסבלים. אם זה קורה בשעות שבהן המרפאה סגורה, אין בדרך כלל ברירה וחייבים להגיע מיד למרפאות שיניים העוסקות ברפואת שיניים דחופה.

אם נפלתם או נחבלתם, השיניים שלכם נשברו או נסדקו, גם אם אינכם מרגישים כאבים עזים, עדיין נשקפת סכנה מוחשית לבריאות השיניים. אל תזניחו את השיניים הגיעו מיד לבדיקה רפואית אצל רופא שיניים מקצועי, גם אם מרפאת השיניים הקבועה שלכם סגורה. נפילה של סתימות, כתרים או גשרים, דלקות חריפות בחניכיים ועוד דורשים התערבות מיידית של רופא שיניים כדי לתת מענה ראשוני עד לטיפול הקבוע במרפאת השיניים שלכם.

אם אתם מרגישים כאבים באזור שבו נמצאות שיני הבינה, אם עברתם טיפול שיניים לפני מספר שעות ועדיין אתם סובלים מכאבים בלתי פוסקים, אם אתם מרגישים קושי בפתיחה של הפה וכאבים באזור מפרק הלסת, אל תהססו ופנו מיד לבדיקה מקצועית באחת מהמרפאות המעניקות טיפולי שיניים במצבי חירום. אם יש לכם דימום או נפיחות בחלל הפה או כל תופעה חריגה אחרת בחלל הפה לרבות דלקת חניכיים חריפה המלווה בחום(מעל 38 מעלות) אל תחכו עד שמרפאת השיניים שלכם תיפתח, בואו מיד לקבל עזרה ראשונה לשיניים.

חשוב שתדעו

סובלים מכאבים חזקים בשיניים וכאב שאינו סובל דיחוי? נחבלתם ואתם זקוקים לעזרה ראשונה דחופה? התייעצו עם רופא שיניים בחירום, קבלו מענה מהיר ומקצועי גם בשעות לא שגרתיות, עשו זאת עכשיו ע״י מילוי טופס קצר.


רפואת שיניים דחופה – 5 דברים שחשוב לדעת

  1. הגעתם אל מרפאה לרפואת שיניים דחופה, רופא השיניים שמקבל במצבי חירום יבדוק אתכם, יבצע צילומי רנטגן ובהתאם לתוצאות הבדיקה הקלינית ולצילומי הרנטגן הוא יאבחן את מצבכם בצורה מדויקת ויעניק לכם את הטיפול המתאים.
  2. הדגש בטיפול יהיה על קבלת עזרה ראשונה ועל הרגעת כאבי השיניים על מנת שתוכלו להמשיך בשגרת החיים הרגילה עד לטיפול הקבוע. לעתים תרצו להמשיך את הטיפול במרפאת השיניים שהגישה לכם את טיפולי העזרה הראשונה בחירום ולעתים תעדיפו לחזור לרופא המטפל והקבוע שלכם (אם יש לכם רופא כזה).
  3. במקרה הצורך ירשום הרופא התורן במרפאת השיניים בחירום מרשם אנטיביוטי ו/או תרופות משככות כאבים. לאחר הטיפול עדיין ייתכנו כאבים קלים, אך עוצמתם תפחת בתוך מספר שעות.
  4. אם נפלתם או נחבלתם, במקרה של שברים בשן, רופא השיניים ישחזר את השבר באמצעות חומר משלים ויחזיר לשן את הכושר התפקודי ואת המראה האסתטי שלה, אם השן זזה, יקבע הרופא את השן למקומה וימליץ על מעקב אצל רופא השיניים שלכם כדי לוודא שהשן נותרה במקומה, בכל אופן אם תרצו תוכלו להשלים את הטיפול במרפאת שיניים בחירום ולא חובה להמשיך את הטיפול במרפאת השיניים הקבועה שלכם.
  5. לא מומלץ לפנות לחדר מיון בבית חולים או למוקדי רפואה דחופה של קופות החולים כדי לקבל טיפולי שיניים בחירום שכן המענה שתקבלו יהיה לכל היותר לא מספיק. המענה בבתי החולים מתאים רק במצבים של תאונות בהן הלסת נחבלה באופן קשה ומיוחד שיצריך הפעלת מומחה פה ולסת שנמצא בכוננות בבית החולים. אין פתרונות טובים לאנשים שאיבדו שיניים בודדות או טיפול לכאבי שיניים חריפים מעבר לניפוק תרופות משככות כאבים. מעבר לזה לא תתבצע כל פעולה בפה ותחכו לטיפול שעות על גבי שעות!
 

 


איך להקל על הכאב עוד לפני שמגיעים למרפאה?

אם אתם נאלצים מסיבות ששמורות איתכם לדחות את הביקור במרפאת השיניים, יש מספר טכניקות שבעזרתן תצליחו להקל על הכאבים עד שתמצאו רופא שיניים חירום, אך זכרו, הכאב זו הדרך של הגוף לאותת על בעיה או סכנה, לכן בכל מצב של כאבי שיניים מומלץ שלא לדחות את ההגיה למרפאת שיניים דחופה שכן ללא טיפול מקצועי ויסודי, הבעיה שלכם לא תיעלם, והיא קרוב לוודאי אפילו תחמיר.

  1. טבלו צמר גפן בקצת ערק או כל משקה אלכוהולי אחר והניחו על השן הכואבת או סמוך לה. ברוב המקרים האלכוהול יקל על הכאב.
  2. גשו לבית מרקחת תורן ובקשו מהרוקח תרופה משככת כאבים המכילה גם נוגדני דלקת. בשום אופן אין לפורר את התרופה ולהניח אותה על השן הכואבת. זה מסוכן, החומרים הכימיים בתרופה עלולים לגרום לכוויה בחניכיים.
  3. קחו שורש ציפורן, טחנו אותו דק דק ומרחו את האבקה הטחונה שמתקבלת על השן הכואבת או סמוך לה. לשורש הציפורן יש תכונות שעשויות להקל על הכאב בשיניים.
  4. חליטת עלי נענע שמכילים ריכוז גבוה של מנטול תפחית את כאבי השיניים. חלטו את העלים כחצי שעה לפחות ולאחר מכן גרגרו את חליטת הנענע בפה.
  5. אם החניכיים כואבות לכם, נסו לעסות את המקום בעזרת שמן זית. דרך נוספת להקלה על כאבי חניכיים היא לצחצח במברשת שיניים בעלת סיבים רכים את נקודת החיבור שבין החניכיים לשיניים עם משחה או ג’ל מיוחד נגד דלקת חניכיים.
  6. כדי להרגיע ו/או לחטא את הפה יש להרתיח כוס מים ולהוסיף לה כף אחת של מלח. לאחר מכן יש לגרגר היטב את המים בפה למשך כדקה. המים עם המלח ישטפו שאריות מזון מתוך הפה ויספחו מהחניכיים נוזלים שגורמים לנפיחות.