לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

משך ההליך- כשעה למפגש
מספר טיפולים- שנים עד שלושה
עלות- 180 יורו עד 1,000 יורו לשן
תוצאות- לטווח ארוך

ציפויי חרסינה לשיניים מתאימים לאנשים הסובלים מרווחים בשיניים, שיניים שבורות ו/או מוכתמות אשר מעוניינים בחיוך הוליוודי כובש בדרך כלל על 4 עד 8 השיניים הקידמיות.

ציפויי שיניים בחו״ל

משך ההליך- כשעה למפגש
מספר טיפולים- שנים עד שלושה
עלות- 180 יורו עד 1,000 יורו לשן
תוצאות- לטווח ארוך

ציפויי חרסינה לשיניים מתאימים לאנשים הסובלים מרווחים בשיניים, שיניים שבורות ו/או מוכתמות אשר מעוניינים בחיוך הוליוודי כובש בדרך כלל על 4 עד 8 השיניים הקידמיות.

בשנים האחרונות אלפי ישראלים נוהרים לבצע טיפולים רפואיים בחו״ל ובמיוחד טיפולי שיניים במדינות שקרובות לישראל בהן: טורקיה (אנטליה, אנקרה, איסטנבול), מולדובה, פולין, רומניה (בוקרשט), הונגריה (בודפשט), גרוזיה (טיביליסי, באטומי), בולגריה, קרואטיה, אוקראינה (קייב) ומדינות נוספות במזרח אירופה וגם במדינות רחוקות כמו תאילנד.

בחוץ לארץ כמו בישראל, רמה ואיכות הטיפולים משתנה בין המרפאות השונות ולכן חשוב מאוד שאם כבר טסים לחו״ל כאשר המטרה המוצהרת היא לחסוך בעלות הטיפולים היקרים שאותם גובים רופאים ישראלים היא לטפל בשיניים במקום שבו הן הרמה המקצועית של הרופא והמרפאה והן עבודת המעבדה היא באיכות גבוהה וזאת בראש ובראשונה כדי לצמצם בעיות של אחריות לאחר שהטיפול הסתיים וחזרתם לארץ.

כמו כן עדיף לבצע טיפולי שיניים בחו״ל רק במקום שעובד בשיתוף פעולה עם מרפאות שיניים בארץ. כמובן שלא כל טיפול שיניים מתאים לנסיעה לחו״ל אבל אלה שכן מתאימים ממש משתלמים. בציפוי חרסינה לשיניים למשל זמן השהות יחסית קצר, המחיר משתלם ואם עושים לכם עבודה טובה, לא צריכות להיות בעיות. במאמר זה נתמקד בציפויי חרסינה לשיניים ובכתרי שיניים מחרסינה המבוצעים בטורקיה אנטליה אולם אם אתם זקוקים לטיפולי שיניים יקרים אחרים תוכלו לקבל מידע גם בנושאים אלו.

חשוב שתדעו

בחו״ל לא כל דבר שמובן לכם מאליו הוא אכן קורה בפועל, לכן עדיף לקרוא היטב את כל האותיות הקטנות שבדרך כלל לא קוראים כדי שלא יהיו לכם הפתעות אחרי (אפשרות מומלצת היא להתקשר עם מי שכבר מכיר את מה שקורה שם ואת מה שמקובל בישראל). לחומרים קוראים בשמות שונים וזה לבד יכול לגרום לכם לרכוש טיפול שלא התכוונתם.


ציפוי שיניים מחרסינה באנטליה

לטיפול שיניים בחו״ל ובעיקר באנטליה טורקיה יש מספר יתרונות משמעותיים, הטיסה קצרה (65 דקות) וזולה יחסית (500 עד 800 ש״ח לטיסת הלוך וחזור), פתרונות הלינה הם איכותיים ובמחירים נמוכים (15 עד 120 יורו ללילה), האוכל מעולה וזול והכי חשוב - באנטליה הענף של רפואת השיניים מאוד מתקדם בדומה לתחום שבו טורקיה נחשבת למובילה עולמית - ענף השתלת השיער. כמובן שיש רופאים טובים יותר ורופאים טובים פחות אבל היום, בעידן האינטרנט קשה לדעת מי באמת הרופאים הטובים ולמי יש רק אנשי פרסום ושיווק טובים.

 

 

ציפויי החרסינה מתבצעים במרפאות שיניים מהמובילות באנטליה תוך שיתוף פעולה הדוק עם רופאי שיניים פרטיים בארץ שנותנים תמיכה במחירים סמליים ורק במקרים בודדים כאשר מתעורר צורך בטיפול משלים או אחר. הרופאים באנטליה עושים עבודה איכותית ומקצועית. הולכים על בטוח ע״י שימוש בחומרי גלם הכי איכותיים שיש (ראו הסבר בהמשך) וכך נמנעים מבעיות כלליות שדורשות בדיקות חוזרות ונשנות אצל הרופא המטפל.

בנוסף, בין רופאינו נמצא מומחה אשר מלמד רופאי שיניים אחרים איך לעשות ציפוי ולהתאים חומרים שונים. מעבר לזה יש מלווה בכיר, דובר עברית שטס כל חודש לאנטליה ואתם יכולים להצטרף אליו, הוא מתרגם ומסביר בשיחה עם הרופא, והוא כבר יודע לשאול את הרופא שאלות לגביכם שאתם אפילו לא חשבתם שצריך ואפשר לשאול כדי שלא יהיו טעויות.

חשוב שתדעו

בחו״ל לא כל דבר שמובן לכם מאליו הוא אכן קורה בפועל, לכן עדיף לקרוא היטב את כל האותיות הקטנות שבדרך כלל לא קוראים כדי שלא יהיו לכם הפתעות אחרי (אפשרות מומלצת היא להתקשר עם מי שכבר מכיר את מה שקורה שם ואת מה שמקובל בישראל). לחומרים קוראים בשמות שונים וזה לבד יכול לגרום לכם לרכוש טיפול שלא התכוונתם.


ציפוי חרסינה בישראל לעומת ציפוי בטורקיה

השיטה הנפוצה בארץ - תיאום פגישה לקבלת הצעת מחיר, פגישת הצעת מחיר, פגישת תיאום ציפיות ותכנון הדמייה. לאחר מכן בחינת ההדמייה, אישור וחתימה על ההדמייה. הכנה - ליטוש השיניים והדבקת ציפוי זמני ולבסוף, הדבקה סופית של השיניים - במידה ולא מרוצים יש בעיה כי כבר חתמתם על ההדמייה.

השיטה בטורקיה - שלב טלפוני בארץ מהבית, בכל השלב הזה אין צורך להגיע לאף מקום, הכל מבוצע אונליין ו/או בטלפון. שיחה טלפונית לקבלת הסבר ומידע על סוגי החומרים. שליחת תמונות בווצאפ לפי דוגמא שתשלח אליך ישירות. קבלת הצעת מחיר והערכה לטווח סטייה למקרה הספציפי שלך. תיאום תאריך הטיפול, הזמנת טיסה והזמנת מלון. להלן פירוט מפורט לכל שלבי הטיפול בחו״ל, שלב אחר שלב.

שלב 1 בחו״ל - טיסה לאנטליה בליווי איש צוות ישראלי והגעה ישירות לקליניקה לביצוע בדיקה. צילום פנורמי כלול במידת הצורך ללא חיוב נוסף. החלטה סופית על סוג הטיפול, כמות השיניים שתרצו לצפות ובחירת גוון השיניים. הכנת הפה באמצעות ליטוש שיניים. מדידות למעבדה והדבקת ציפויים או כתרים זמניים להגנה זמנית מהרגישות שלאחר הליטוש (מיועד למשך השהייה - עד ובין המדידות).

שלב 2 בחו״ל - בשלב השני יש תקופת המתנה של בין יום אחד עד לחמישה ימים עד שמייצרים את הציפויים. ציפוי שיניים זירקוניה (זירקוניום דיאוקסיד) יצריך יום חופש אחד. ציפויי E-Max (חרסינה דחוסה) יצריכו שני ימי חופשה ולבסוף ציפוי שיניים בחרסינה פלדספטית (חרסינה טהורה) שמצריך 5 ימים חופש ולכן לעיתים מומלץ לפעמים לטוס פעמיים (מספר ימי השהייה אמור להיות יומיים שלושה אם טסים פעמיים).

שלב 3 בחו״ל - מדידה ראשונה שבה הרופא ואתם נותנים הערות וכיונונים לנראות השיניים. חשוב לציין שבשלב הזה השיניים עדיין לא עברו ליטוש. (בשלב הזה בארץ כבר מדביקים, באנטליה לא מדביקים בשלב הזה לעולם). הציפויים נשלחים למעבדה לתיקונים ולליטוש.

שלב 4 בחו״לֹ- מדידה ותיקון מספר פעמים ועד לשביעות רצונך!

שלב 5 בחו״ל - הדבקה ברגע שיש אישור. אכילה עם השיניים לווידוי פעילות תקינה - במידה ומשהוא מפריע חזרה למרפאה לטאצ׳ אחרון ואם הכל בסדר חזרה לארץ עם חיוך חלומי.


סוגי ציפויים וכתרים בטורקיה

למינייט - מתכוונים לציפוי חלקי לשן (חזיתות, דומה לעלה שמצמידים לשן). מקור המילה למינייט מגיע מהמילה למינציה, שפירושה ציפוי.

כתר מתכוונים לציפוי מלא מחומר דנטלי העוטף/מכסה שן שבורה/מושחזת או שתל שעליו (מבנה).

זירקוניה (ZRo2) - מתכת לבנה המשמשת כתומך פנימי לכתרים ולעיתים לציפויים (הזירקוניה פחות מתאימה לציפוי שיניים בגלל שהיא איננה נדבקת היטב והיא מתאימה ונפוצה מאוד בעיקר לכתרים). במקרים מיוחדים בונים גם כתר מלא מזירקוניה. הבסיס במתכת הוא זירקוניום - מתכת אפורה שבתהליך כימי קושרים שני חלקיקי חמצן לקבלת זירקוניום דואוקסיד (ZRo2) בצבע לבן. היתרון של זירקוניה כבסיס לכתרים הוא חוזק יחד עם גוון לבן שנחשב להרבה יותר אסתטי מאשר המתכות האפורות, החיסרון הוא שמדובר במתכת אטומה לאור ולכן מאבדים את תכונת השקיפות שפוגעת במראה הטבעי של השן.

ציפויי חרסינה E-Max - תרכובת של חרסינה ומספר תוספים (בסיס של מתכת אצילה כאשר לרוב מדובר בזהב, חרסינה דחוסה במשולב עם זכוכית). משמש למילוי החלק הפנימי של הכתרים והציפויים. E-Max (מכונה גם בשם ליתיום דיסליקט) נחשב לחלש יותר מזירקוניה אולם יתרונו העצום הוא הנראות, E-Max איננו אטום לאור והשן נראת טבעית מאשר מזירקוניה ומשאר החומרים האטומים לאור. יתרון נוסף של כתרי אי-מקס או ציפויי חרסינה אי-מקס בא לידי ביטוי באיכות הידבקות גבוהה לשן ולכן ה- E-Max מתאימים במיוחד לציפויים בניגוד לזירקוניה שמתאימה יותר לכתרים.

אמפרשן - הטכניקה שבאמצעותה דוחסים את ה - E-Max לפנים הכתרים והציפויים.

חרסינה דחוסה - המצב של ה- E-Max לאחר דחיסתו אל תוך החלק הפנימי של הלמינייט או הכתר.

חרסינה פלדספטית (Feldspathic) - חרסינה טהורה עם המאפיינים האסתטיים הגבוהים ביותר. בניגוד לציפויים וכתרים אחרים החרסינה הפלדספטית עשוייה ממקשה אחת דקה מאוד והיא בעלת יתרון משמעותי לטווח הארוך - ניתן לייצר אותה דקה יותר מכל החומרים המתחרים, כך שהשיניים יכולות להישאר שלמות וטבעיות יותר. למשל: אם עבור ציפויי חרסינה על בסיס Emax משחיזים את השיניים בטווח של 0.5 עד 0.7 מילימטר אז חרסינה פלדספטית משחזים לא יותר מ- 0.3 מילימטר. המדובר בחומר מאוד ידידותי לחניכיים מאחר והחרסינה היא טהורה. פלדספטית היא המילה האחרונה באסתטיקת השיניים ולמעט רופאים ומעבדות יש נסיון עם החומר האיכותי הזה. על הרופא להיות סופר מדויק בתהליך ההכנה (התכנון והליטוש) ולכן יש להכין שיניים לחרסינת פלדספטית באמצעות מיקרוסקופ שכן מדובר בעבודה שדורשת רמת דיוק גבוהה.

כתר חרסינה על מתכת חצי אצילה - כתר שחלקו החיצוני עשוי מחרסינה וחלקו הפנימי עשוי ממתכת. משתמשים בכתר חרסינה ממתכת חצי אצילה על מנת להוזיל עלויות והוא נחשב לפחות אסתטי מכתרים שאינם מאוחים למתכת.

כתר לשיניים מונובלוק - מונובלוק הוא כתר הבנוי כמקשה אחת (בדומה לחרסינה פלדספטית), לרוב משתמשים בכתרי מונובלוק לשיניים אחוריות כפתרון לבעיית נשיכה חזקה של השיניים על בסיס זירקוניה.

חלקי הציפוי והכתרים - הציפויים והכתרים עשויים משני חלקים, חלק חיצוני וחלק פנימי. החלק החיצוני הוא החלק הנראה לעין והוא עשוי מחרסינה (באנטליה משתמשים בחרסינה אירופאית + Class A). לחלק הפנימי שקוראים גם Basement (מרתף) יש השפעה קריטית על נראות השן ברמת השקיפות והמראה הטבעי והוא מורכב ממגוון חומרים כאשר הנפוצים שבהם הם מתכת, e-max וזירקוניה.


כמה עולה חיוך הוליוודי לפה מלא בטורקיה?

חבילות לדוגמא לציפויי חרסינה בכל השיניים בפה:

חבילת ציפוי שיניים בעלות של 20,000 ש״ח במקום ב- 27,000 ש״ח - חבילת ציפוי שיניים (למינייט Emax ו/או כתרי זירקונייה) בהתאמה אישית ל- 20 שיניים בעלות של 20,000 ש״ח בלבד! מחיר החבילה כולל טיסות הלוך וחזור, לינה במלון או במגורים אחרים שקרובים מאוד למרכז הרפואי, הסעות משדה התעופה ולשדה התעופה בסיום ההליך וליווי של מלווה ישראלי מנוסה. כל הטיול אורך שישה ימים ויש גם שני ימי חופש מלאים (היום השני והשלישי לנסיעה). את ההליך מבצע בדרך כלל רופא בכיר בעל ניסיון.

חבילת ציפוי שיניים במחיר של 40,000 ש״ח במקום ב- 57,000 ש״ח - חבילת ציפוי שיניים (למינייט Emax ו/או כתרי זירקונייה) זהה לחבילת הציפוי בעלות בסך ה- 20 אלף (ההצעה הראשונה למעלה) אולם בשני הבדלים משמעותיים לקבלת תוצאה מושלמת. הראשון הוא אופן ביצוע ליטוש הציפויים שמבוצע ע״י מיקרוסקופ מיוחד כאשר השינוי השני הוא במבצע הטיפול - רופא מומחה לאסתטיקה ושיקום פה ולסת.

חבילת המרצדס לציפוי חרסינה לשיניים במחיר של 60,000 ש״ח במקום ב- 82,000 ש״ח -למינייט מסוג פלדספטיק ו/או כתרי פלדספטיק המותאמים אישית ע״י רופא מומחה לאסתטיקה ושיקום פה ולסת בדרגת אומן ברפואה אסתטית דנטלית המבצע ליטוש באמצעות מיקרוסקופ. יש לשהות בטורקיה כ- 9 עד 10 ימים רצופים בחו״ל או לחילופין להיערך לשתי טיסות לטורקיה, כאשר הטיסה הראשונה היא למשך יום אחד והשנייה מתבצעת לאחר כחמישה ימי עבודה (3-4 ימים נוספים). המחיר כולל שתי טיסות הלוך וחזור וגם לינה בדירה או בבית מלון, הסעות מסודרות מהשדה ולשדה התעופה באנטליה וליווי בקבוצה ע״י מלווה ישראלי.

ההמלצה שלנו? השוו מחירים לציפויי חרסינה בישראל, יש אבא ואמא לטיפול, יש אחריות על הטיפולים, יש הסתדרות רפואית ומשרד הבריאות שמפקח, לא ישחיזו לכם את השיניים יתר על המידה ותוכלו לישון בשקט, מניסיון קרוב, אין מה לחפש בטורקיה, או בכל מדינה אחרת במסגרת של מעין תיירות מרפא, הזול יעלה לכם מאוד ביוקר!!!