לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

משך ההליך- כ-15 דקות לשתל
מספר טיפולים- בהתאם לשיטה
זמן החלמה- מספר ימים
תוצאות- קבועות

השתלת שיניים תתאים לאנשים שאיבדו שיניים כתוצאה מריקבון, עששת חריפה, מחלת חניכיים וכדומה, בעלי בריאות תקינה.

סיכונים לאחר השתלות שיניים

משך ההליך- כ-15 דקות לשתל
מספר טיפולים- בהתאם לשיטה
זמן החלמה- מספר ימים
תוצאות- קבועות

השתלת שיניים תתאים לאנשים שאיבדו שיניים כתוצאה מריקבון, עששת חריפה, מחלת חניכיים וכדומה, בעלי בריאות תקינה.

בדרך כלל לא נוח לדבר על כשל, אך הניתוח וההכרה של הסיבות לכך הוא גורם התפתחות חיובי. הנחה של שתלי שיניים אינה פטורה מסיבוכים אשר עלולים להתרחש בכל שלב של טיפולי ההשתלה, החל משלב הניתוח ועד לשלב התחזוקה. הסיכון הגדול ביותר לכשל בשתלים, נובע מעיצוב לא מתאים של הגשר המורכב עליו הנושא עומס יתר על סגר הפה (מנשך). הנחת שתלי שיניים הם דִּיסְצִיפְּלִינָה (תחום של מחקר או ידע) של רפואת שיניים אשר עוסקת במחקר חומרים שאינם סינטטיים בתוך עצמות הלסת ומעליהן וזאת בכדי לתת תמיכה לשיקום השיניים.

היעד הוא להחליף שן שאבדה על השתלת שיניים בתוך העצם של הלסת העליונה או התחתונה. שתלי שיניים יכולים להיות בגדלים שונים, בעלי משטחים שונים ומחומרים אחרים. מעל השתלים מעוצבות פרוטזות השיקום אשר מאפשרות שיחזור של תפקוד הלעיסה, של הפונטיקה ושל האסתטיקה של המטופל. הבחירה בסוג השתל אשר מורכב על העצם נעשה בעקבות אבחון, ראייה קדימה ותכנית טיפול בין מחקרית בין רופא השיניים הכללי יחד עם הרופא המנתח.

חשוב שתדעו

חסרות לכם מספר שיניים בלסת? מעוניינים להחזיר את היכולת לאכול ללא כל מגבלה וגם לחייך בפה מלא? השתלות שיניים במגוון טכניקות יחזירו לכם את פונקציית הלעיסה ואת היכולת לחייך, חשוב רק שתעברו את ההליך ע״י כירורגים מנוסים ולא אצל רופאי שיניים כלליים, התייעצו עם מומחי החניכיים והכירורגים שלנו ע״י השארת פרטים באתר שלנו.


מניעת סיבוכים וסיכונים בהשתלה

אפשר למנוע הרבה סיבוכים של שתלי השיניים כאשר לוקחים בחשבון היבטים מסוימים כמו: תכנון נכון טרום ניתוחי, שימוש בטכניקת השתלה מתאימה, המשך תחזוקה וטיפול נכון לאחר הניתוח, המתנה מספיקה להתאחות השתל עם העצם, עיצוב נכון של הכתר מעל מבנה השתל, מחקר של פיזור נכון של העומס בזמן מנשך והיגיינה קפדנית במשך כל שלב התחזוקה.

אבחון של סיבוכים בשתלי שיניים תיעשה על ידי בדיקה קלינית על ידי הרופא כמו בדיקה של תזוזת השן, דימום בזמן החדרה של זונדה, לפי מדד חניכיים, עומק של הזונדה, איבוד תמיכה של השתל, וכאב שנוצר אחר נקישה על השן. את מבנה העצם מסביב לשתלי השיניים (אובדן עצם) ניתן לבדוק על ידי צילום רנטגן. הסיבוכים עם בהשתלןת שיניים הם נדירים, וכאשר השתלים הונחו נכון באופן קבוע, הניסיון מלמד שהם לעולם לא יוצאים.

חשוב שתדעו

חסרות לכם מספר שיניים בלסת? מעוניינים להחזיר את היכולת לאכול ללא כל מגבלה וגם לחייך בפה מלא? השתלות שיניים במגוון טכניקות יחזירו לכם את פונקציית הלעיסה ואת היכולת לחייך, חשוב רק שתעברו את ההליך ע״י כירורגים מנוסים ולא אצל רופאי שיניים כלליים, התייעצו עם מומחי החניכיים והכירורגים שלנו ע״י השארת פרטים באתר שלנו.


סטיסטיקת הכשלים בהשתלות שיניים

מחקרים הראו כי דלקת מסביב לשתל תוך כדי איבוד עצם ובסוף גם אובדן השתל הדנטלי הוא אינו סיכון חמור והוא גם אינו אמור להתרחש כלל. שתל אחד או שניים יכולים להיכשל בזמן וע״פ הסטטיסטיקה הכשלון מתרחש בכ- 10% מההשתלות בלסת העליונה ובכ- 5% מההשתלות בלסת התחתונה. מספר לא קטן של כתרים מונחים כדי לשאת גשר (לפעמים יותר משמונה בכל לסת) ובמידה ויש כשל בשתל אחד הדבר אינו מהווה בעיה, שאר השתלים יהוו עדיין בסיס איתן לגשר, ותמיד אפשר להניח במקום שתל דנטלי אחר לאחר השתלת עצם (לרוב אין צורך).


גורמי הסיכון בהשתלות שתלים דנטליים

העישון הוא גורם סיכון רב, עישון מפחית אספקת דם לאזור הפצע וגורם בעיות החלמה, לאחר השתלת עצם והנחת השתל והדבר עלול להתבטא באובדן העצם והשתל כאחד, לכן, ההמלצה היא להפסיק לעשן לפני הניתוח ולא להמשיך כלל שכן אין לדעת מה יהיו תוצאות העישון. תופעת לוואי נוספת של השתלים היא שהמטופל אינו יכול להעריך ולדעת באיזה כוח לנשוך, מה שיוביל לשרף הסינטטי של השיניים להשתחרר, הדבר מצריך את הדבקת הגשר מחדש, אך ישנם כאלו אשר מפעילים כוח כה רב שיתכן ויהיה צורך להחליף את הגשר בחדש, על כל השלכות הכלכליות של מחירי גשרי החרסינה שנחשבים ליקרים.

במשך השתלת השיניים בלסת התחתונה, קיים סיכון של נזק שעלול לפגוע ברגישות העצב של השפה התחתונה והסנטר. הדבר קורה לעיתים רחוקות ביותר והמטופלים יחוו חוסר ברגישות לתקופה קצרה ובינונית (עד שנתיים). רובם לא ירגישו זאת אך המטופלים המבוגרים יחוו את ההרגשה ויתארו אותה כלא נוחה ומטרידה. שתלי השיניים אינם תמיד מהווים הצלחה מסחררת, אפשר לאבד הרבה עצם, במיוחד במידה והמטופל מעשן, והתוצאה תהיה להסתפק בפחות שתלים. יהיו מקרים בהם כמות העצם תהיה מספקת אך איכותו תהיה ירודה והיא תהיה אצל מטופלים עם מסת עצם דלילה (Osteoporosis) והשתלה מחודשת אינה אפשרית במקרה זה היות והשתלה נדרשת לפחות לשלושה חודשי התאחות.

בנוסף קיימת גם אפשרות של דלקות בפצעים, אזור אחד בלחי ללא רגישות הוא עניין שבשגרה, יהיו אנשים אשר יסבלו מכאבים עזים לאחר השתלת עצם אך באופן כללי הכאב הוא אינו חזק. במיוחד לאחר השתלת עצם וגם לאחר השתלה פני המטופל יתנפחו בצורה ניכרת ורוב האנשים ירצו בזמן זה להימנע מחיי חברה ולהתבודד במשך התקופה המיידית שלאחר מכן. סיבוכים נוספים כמו איבוד הרגש בחלק אחר של הפנים או הפה ובעיות החלמה הם ברי חלוף, ישנו סיבוך מאוד נדיר אשר כלול בהשלכות של התהליכים הכירורגיים אשר נעשים תחת הרדמה מלאה.

 

 


סיבוכים בניתוח השתלות שיניים

התהליך הכירורגי חייב להתבצע בזהירות במשך כל הזמן, בגלל ששגיאות אשר נעשות במשך הבדיקה והערכת המטופל, עלולות להיות הסיבה לכשל בהליך. פרט לנזק עצבי ושטפי דם הנלווים להליך ישנם סיבוכים נוספים הנגרמים כתוצאה מהשתלת שיניים, להלן הסיבוכים:

  • תכנון כירורגי שאינו מתאים - תכנום קלוקל של תהליך ההשתלה יכול לגרום לכשל ולתופעות לוואי משמעותיות ומכאן החשיבות של בחירת מרפאה מתאימה.
  • עיבוד יתר של עצם - יש לשמור על חיוניות העצם בזמן השיוף תוך צינון קבוע, ובמשך כל הזמן להשגיח על ״השקיה״ שוטפת של המקום עם נסיוב פיזיולוגי ולבקר את מהירות השיוף שלא תעלה את הטמפרטורה כדי למנוע נקרוזה (נֶמֶק).
  • זיהום - זיהום השתל בגלל טיפול לא נכון או התמצאות לא נכונה של השתל.
  • חוסר יציבות - חוסר ביציבות ראשונית, אחת מהסיבוכים החשובים הוא חסר יציבות בקיבוע אשר נגרם כאשר לעצם יש צפיפות נמוכה או איכות ירודה, הדבר עלול להזיק במשך שלב התאחות העצם ולאחר העמסת הכתרים.
  • נזק במבנה - סוג אחר של סיבוך הוא נזק במבנה האנטומי הקרוב לאזור הניתוח.
  • שבר בקליפת העצם - שבר בקליפת העצם עלול להיגרם כתוצאה מההברגה בזמן הקיבוע בתהליכים במכתש עם חלל פה-לשון מועט.

סיכונים לאחר השתלת שיניים

להלן סיכונים המתרחשים בזמן ההתאחות עם העצם, בזמן העמסה והתפקוד בלעיסה או בשלב תחזוקת השתלים:

  1. דלקות - דלקות ברקמות הרכות מסביב לשתל כמו קרום עוטף.
  2. הרס עצם המכתש - הריסה של עצם המכתש של השתל המכונה Peri-implantitis.
  3. שבר של השתל - שבר של השתל הוא סיכון שעלול להתרחש למרות שמדובר בסיכון נדיר.
  4. עומס יתר - Peri-implantitis הוא לא תמיד תהליך של זיהום והוא עשוי גם להגיב לגורמים אחרים כמו עומס יתר מכאני. במשך זמן העמסה והתפקוד השתל עלול להיכשל כתוצאה של עומס יתר, סגר פה לא נכון אשר גורם לטראומה במנשך או לעיצוב לא טוב של הפרוטזה.

סיכום הסיכונים הנפוצים ביותר בביצוע השתלות

חוסר רגש אשר נגרם כתוצאה מהרדמה - כאב או נזק לעצבים, לכלי דם ולשיניים אחרות הם הבעיות היותר מצויות לאחר הנחת שתלי שיניים, הם סיבוכים קלים לטיפול עלי ידי הרופאים וכאשר הם מתגלים בזמן הם אינם חמורים.

דחיית השתל – לפעמים הגוף לא מקבל שום הכללה של גוף זר אחר בתוכו ונאבק נגדו, הדבר גורם לסיבוכים לא קטנים. יהיה צורך בהסרה מהירה של השתלים ולחפש דרכי טיפול מסוג אחר.

אלרגיה למרכיבים – הטיטניום הוא החומר המועדף בייצור שתלי השיניים בגלל התאימות הביולוגית שלו עם הרקמות האנושיות. למרות שזו תופעה נדירה, ישנם אנשים שהם אלרגיים למרכיבים אלו.

אובדן עצם – העצם עליה מונחים השתלים עלולה להיחלש ולגרום איבוד של מסת עצם מסביב לאזור. על הרופא לוודא תחילה שיש מספיק עצם בכדי לשלול השתלה מקדמית של עצם ובנוסף עליו לבצע צילום רדיו-גראף ובקרה של אזור ההשתלה.

שבר בשתל – עם ההגעה של החומרים החדשים סיבוך זה מתרחש במקרים נדירים בלבד, לפעמים המתכת מתכופפת ונשברת ויש להוציאה ולשתול אחרת במקומה.

עישון – הניקוטין מפחית את ההגעה של החמצן לרקמות וחסרונו גורם להחלשה של מבנה העצם אשר תומך את השתלים, העצם לא מתאחה מסביב לשתל ונגרם כאב שמביא להוצאת השתל.

תרופות – הטיפולים עם תרופות כימי- תרפיה ותרופות אחרות נגד דלקת פרקים מעכבות את תהליך ההחלמה הטבעי של מוח העצם וההשפעה הזו עלולה להביא לתוצאות חמורות בטיפול השתלות שיניים.