לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

משך ההליך- כחצי שעה עד שעה
מטרות- לצורך ייצור מטבעים מדוייקים
עלות- כ- 250 שקלים
תוצאות- קובץ מיידי שנשלח לרופא

בעיקר מבוצע כחלק מתהליך ייצור קשתיות שקופות ומדוייקות לשיניים ולאפליקציות אחרות.

סורק אינטרה אוראלי

משך ההליך- כחצי שעה עד שעה
מטרות- לצורך ייצור מטבעים מדוייקים
עלות- כ- 250 שקלים
תוצאות- קובץ מיידי שנשלח לרופא

בעיקר מבוצע כחלק מתהליך ייצור קשתיות שקופות ומדוייקות לשיניים ולאפליקציות אחרות.

ההתפתחויות ברפואת השיניים הדיגיטלית הובילו לשימוש מוגבר בטכנולוגיות תלת מימדיות לאבחון וטיפול. בשלושת העשורים האחרונים נכנסה לשימוש טכנולגיית CAD /CAM- computer-aided design/ manufacturing, סורקים אינטרה אוראליים הם הצעד הראשון בטכנולוגיה זו. כיום ההתקדמויות הטכנולוגיות מאפשרות לרופאי שיניים ולמטופלים חווית טיפול דיגיטלית נוחה וטובה, עם תוצאות מצוינות, אחת מן הטכנולוגיות הללו הינה סורקים אינטרה-אוראליים. הסורקים מאפשרים לבצע בקלות סריקות של הפה ולהפוך את הסריקה למודל, בהשוואה לשיטה המסורתית המלכלכת ולא נעימה של מטבעים קונבנציונליים. סריקות אלו הן מדויקות וניתן לשמור אותן בקלות על המחשב (בניגוד לשמירה של מודלים רבים של גבס בשטח אחסון גדול). בנוסף ניתן לשלוח קבצי סריקה אלו אל המעבדה לצורך ייצור העבודה, שליחת הקבצים מהירה בהרבה לעומת שליחת מטבעים בצורה פיזית.

הטכנולוגיה המודרנית הזו מאפשרת לייצר מגוון עבודות כולל כתרים, גשרים דנטאליים, ציפויי שיניים- veneers, שיקום על גבי שתלים ועוד. בנוסף, אורתודנטים (מומחים ליישור שיניים), משתמשים בטכנולוגיה זו לאבחון וטיפול בבעיות אורתודנטיות וגם לצורך יישור שיניים שקוף ונסתר. באמצעות הסריקה שמועברת לחברות שמייצרות קשתיות שקופות מייצרים קשתיות ברמת דיוק גבוה. מנקודת המבט של המטופלים, הטכנולוגיה הזו נוחה יותר, ומאפשרת לקצר זמנים.

הממלצה שלנו!

אם החלטתם לעבור יישור שיניים שקוף, חשוב שאת הקשתיות השקופות תעשו רק אצל רופא שמבצע סריקה דיגיטלית ולא שולח למטבעים, מדובר בטיפול שמצריך דיוק מירבי. ישנן מספר שיטות מובילות בישראל ובעולם, ההמלצה שלנו היא לעבור יישור שיניים מסוג איירוק, טכניקת יישור שקופה ומעולה המבוצעת בהצלחה מזה שנים המצריכה שימוש בסריקה דיגיטלית. אנחנו מקשרים לאורתודנטים ורופאי שיניים שעברו הסמכה למגוון שיטות, תוכלו ליצור איתם קשר מהיר באמצעות מילוי טופס פשוט.


סורק אינטרה אוראלי

הסורקים כיום בעלי ראש (ידית) סריקה שהוא החלק שסורק את חלל הפה, גודלו דומה למברשת חשמלית. ראשי הסריקה הם קלים ומאפשרים להקליט את המצב בפה במדויק. סורקים אלו בעלי מאפיינים חשובים כגון: עדשה נוגדת אדים, אופציה לבצע זום, אופציה לבצע תמונה בודדת, ועוד. חלק מראשי הסריקה מחוברים למכונת הסריקה ואילו חלק מראשי הסריקה יכולים להתחבר למחשבים קיימים במרפאה. כאשר הרופא מעביר את ראש הסריקה בפה, ניתן לראות את התמונה בזמן אמת על המסך, כמובן שניתן לשמור את המידע. אפשרות הצפייה בסריקה בזמן אמת במסך מאפשרת לרופא לבצע תיקונים והתאמות בהתאם לצורך ולהשיג את המידע המדויק ביותר. בסורקים העדכניים ביותר אין צורך באבקה של טיטניום דיאוקסיד כדי שהסורק יוכל לקלוט את השיניים, ניתן פשוט לסרוק את השיניים ללא הכנה.

הממלצה שלנו!

אם החלטתם לעבור יישור שיניים שקוף, חשוב שאת הקשתיות השקופות תעשו רק אצל רופא שמבצע סריקה דיגיטלית ולא שולח למטבעים, מדובר בטיפול שמצריך דיוק מירבי. ישנן מספר שיטות מובילות בישראל ובעולם, ההמלצה שלנו היא לעבור יישור שיניים מסוג איירוק, טכניקת יישור שקופה ומעולה המבוצעת בהצלחה מזה שנים המצריכה שימוש בסריקה דיגיטלית. אנחנו מקשרים לאורתודנטים ורופאי שיניים שעברו הסמכה למגוון שיטות, תוכלו ליצור איתם קשר מהיר באמצעות מילוי טופס פשוט.


איך סורק אינטרה אוראלי עובד?

סורקים דנטליים התחילו ב- 1980 ומאז עברו כברת דרך. הסורקים החדשים ביותר מכילים ראש סריקה קטן שמחובר לתוכנה מיוחדת שקולטת את התמונות מראש הסריקה. ככל שהראש סריקה קטן יותר כך ניתן להגיע לכל האזורים ולהשיג מידע מדויק יותר. בנוסף ידית סריקה קטנה יותר היא נוחה יותר למטופלים כמובן.

הסורקים - מכילים ראש סריקה שיש בתוכו מערכת הדמייה. ראש הסריקה מחובר לתוכנה. ישנן מספר דרישות מראש סריקה, בין היתר שיהיה קל לתפעול ולאחיזה של המטפל, לא גדול מידי כדי שיוכל להיכנס בקלות לפה המטופל ולהגיע לכל האזורים יחסית בנוחות. סריקת הפה אינה מסובכת אך דורשת מעט תרגול. אחיזת ראש הסורק צריכה להיות דומה לאחיזת עט או עיפרון, כך יש שליטה מלאה ודיוק בתנועה. הרופא מחזיק את ראש הסריקה בקירוב למשטחי השיניים ומתחיל לסרוק את השיניים מהחלק האחורי ביותר (הדיסטלי - הרחק מקו האמצע), את כל משטחי השן, בתנועה אל קדמת הפה וחזרה אחורה על משטח אחר, עד שמכסים את כל משטחי השן. לבסוף יש לסרוק גם את יחסי הלסתות - הסגר. התוכנה בונה מודל שהוא העתק מדויק של מה שנסרק בחלל הפה.

 

 

לאחר הסריקה נוצר קובץ STL, קובץ זה נשלח למעבדה כדי שתיצור את היצירה הנדרשת. במעבדה יש מכונת חריטה או מכונת כרסום או שתיהן. מכונת הכרסום היא בדרך כלל מדויקת יותר. כמו כן ישנה אפשרות של תכנון ויצירת העבודות במרפאה אשר יש בה את הציוד הנדרש והרופא מיומן בכך.


יתרונות למטופלים

רופאי שיניים אשר עברו לסריקות דיגיטליות של חלל הפה של מטופלים, מעניקים מספר יתרונות למטופליהם לעומת לקיחת מטבעים קונבנציונליים. היתרונות הללו כוללים: חיסכון בזמן, ותהליך שהוא הרבה יותר נוח למטופל - כיוון שמשך הזמן שהמטופל נדרש להיות עם פה פתוח הוא קטן יותר, אין לכלוך, אין ריחות לא נעימים ויש פחות סיכוי לעירור של רפלקס ההקאה.

יתרונות נוספים כוללים תקשורת טובה יותר בין הרופא למעבדה, או בין מספר רופאים מטפלים.

ישנן מספר חברות שלהן יש ציוד CAD/CAM, מיד נפרט בקצרה על שתי חברות מובילות. בעולם כיום לאיך שהמטופלים תופסים אותך יש משמעות עצומה, ולכן, כאשר מטופלים רואים את הטכנולוגיה העדכנית ביותר הם מרגישים שהצוות מחוייב כלפיהם, בכך שהצוות דואג להיות מעודכן בטכנולוגיות החדישות והשינויים בתחום רפואת השיניים. מטופלים מרגישים שרופא מעודכן המשתמש בטכנולוגיות העדכניות ביותר יכול להשיג את תוצאות הטיפול הטובות ביותר עבורם. אחת מהטכנולוגיות הללו היא הסורק אינטרה אוראלי של חברת 3shape המכונה TRIOS.

היתרונות של סורק אינטרה אוראלי TRIOS:

נוחות גבוהה יותר למטופל - סורק אינטרה אוראלי טריו משמש ללקיחת מטבעים דיגיטליים ויצירת מודל תלת מימדי. כאמור לקיחת מטבעי תלת מימד היא נוחה יותר בהשוואה למטבעים מסורתיים. בנוסף, סורק טריו יכול לסרוק תוך מספר שניות את הפה.

ידע - באמצעות הטכנולוגיה הדיגיטלית ניתן להסביר למטופל ע״י הסריקה מה קורה בפיו. המטופל מרגיש תחושת שליטה שתורמת לאמון שלו ברופא ובטיפול.

רב-גוניות - הטכנולוגיה משמשת ליצירת מגוון יצירות, החל מכתרים וציפויי שיניים לטיפול בשיניים בודדות, ועד גשרים ואף תותבות חלקיות.

איכות מצויינת - הטכנולוגיה הדיגיטלית מאפשרת רמת דיוק גבוהה יותר בהשוואה למטבעים מסורתיים שעשויים לעבור עיוותים בשל טמפרטורה, תנאי אחסון ועוד.

לחברת align (החברה שמייצת קשתיות מסוג Invisalign) יש סורק אינטר אורלי שמכונה iTero Element 5D . סורק זה הוא יחסית גדול וכבד, ולכן עלול להצריך יותר ניסיון כדי לסרוק בהצלחה קשת שיניים שלמה. היתרונות של סורק iTero כוללים - פונקציות של זיהוי עששת באמצעות טכנולוגיה של אינפרא אדום המכונה (NIRI), טכנולוגיה זו היא מרשימה במיוחד כיוון שבאותו זמן היא סורקת תמונה תלת מימדית צבעונית אינטרה אוראלית ואינפרא אדום. סורק זה הוא אחד הסורקים הכי טובים לטיפולים אורתודנטיים, בייחוד Invisalign – קשתיות שקופות ליישור השיניים. סורק iTero יכול לעשות הדמייה של הטיפול באמצעות Invisalign לאחר הסריקה, והמטופל יכול להתרשם מהתוצאה האפשרית לאחר טיפול יישור שיניים.