לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

משך ההליך- בהתאם לסוג הניתוח
מספר ניתוחים- בדרך כלל אחד
זמן החלמה- מספר ימים
תוצאות- לפרקי זמן ארוכים

ניתוח חניכיים רגרנטיבי מתאים לאנשים הסובלים ממחסור בעצם ובעיות חניכיים קשות.

ניתוח רגנרטיבי לחניכיים

משך ההליך- בהתאם לסוג הניתוח
מספר ניתוחים- בדרך כלל אחד
זמן החלמה- מספר ימים
תוצאות- לפרקי זמן ארוכים

ניתוח חניכיים רגרנטיבי מתאים לאנשים הסובלים ממחסור בעצם ובעיות חניכיים קשות.

״רגנרציה פריאודונטלית״, או התחדשות מסב השן, הוא תהליך שבו בונים בצורה מושלמת את הארכיטקטורה והתפקוד של מסב השן שנהרס או ניזוק עקב מחלת חניכיים. הדבר כרוך בייצור של חיזוק צמנט חדש, קושרים חדשים ועצם חדשה. הכיסים שנשארים בחניכיים לאחר טיפול בסיסי יוצרים נישות אקולוגיות אשר מקלות את היווצרות קהיליית ביופילם (הצטברות צפופה של חיידקים) תת חניכיים. במקרים אלו הטיפול הכירורגי בחניכיים מעלים את השקיות הקשורות לליקויי עצם כדי להקל את הסרת הרובד.

ישנם מספר טיפולים של התחדשות חניכיים והם נועדו לטיפול במשקעים שנשארו, במיוחד בליקויים בין העצם או זוויות של 3 מ״מ ויותר, שהם תוצאה של הרס אנכי של העצם הסמוכה אשר נגרם מהתפתחות של מחלת חניכיים.

שימו לב

זקוקים להליך מורכב בשל מחלת חניכיים קשה? חשוב שאת הטיפול תעברו אצל פריודונט ולא אצל רופא שיניים כללי, התייעצו עם מומחי החניכיים שלנו ע״י מילוי טופס קצר.


שילוב טיפולים רגנרטביים עם השתלת עצם

במשך 40 השנים האחרונות נעשו ניסיונות רבים להשיג טיפולים רגנרטיביים מוצלחים, כאשר המאמצים הראשונים התמקדו בהשגת חידוש של רקמות עצם. מאמצים אלו הולידו שיטות להחדרת חומרים לעצם ושימוש קליני של סוגי השתלת עצם מגוונים. בשנות ה- 70 נעשתה התקדמות בתחום הביולוגיה התאית שהובילה להכרה של התנהגות התאים השונים, אשר נוצרו על ידי רקמות החניכיים שנותחו בניתוח רגנרטיבי לחניכיים.

גילויים אלו הם המקור להִיפּוֹתֶזָת (השערה שטרם נבחנה) מלצר עם הקונספט הקיים לגבי חידוש העצם של קריינג וקול. בעקבות זאת, השימוש בקרום חניכיים הגביל את הגידול והנדידה של רקמות האפיתל עד לחלק הפנימי של העצם הנגועה ובכך הוא האיץ את הריבוי של התאים הפלורי פוטנטים (שיכולים להתפתח לכל צד) של קושרות החניכיים אשר מתפצלים כדי לתת מרחב לחדירה המחודשת של סיבים חדשים, קושרות, צמנט ועצם. בשנים האחרונות, המחקרים מתרכזים בחשיבות של גורמי צמיחה מסוימים של גידול ופרוטאינים המושגים ממשתית האמייל, אשר הוכיח יכולת חידוש בטיפול של ליקויי חניכיים. לבסוף נלמדה ההתנהגות של שילוב טיפולים רגנרטביים עם השתלת עצם.

שימו לב

זקוקים להליך מורכב בשל מחלת חניכיים קשה? חשוב שאת הטיפול תעברו אצל פריודונט ולא אצל רופא שיניים כללי, התייעצו עם מומחי החניכיים שלנו ע״י מילוי טופס קצר.


מטרת הטיפול בליקויי חניכיים

מטרת הטיפול של ליקויי חניכיים אנכיים הוא חידוש של התחברות תפקודית. ההגדרה של ניתוח רגנרטיבי לחניכיים כולל בנייה מחדש של שלושה סוגי רקמות והשבה של העצם שאבדה על ידי יישום של חומרי מילוי המעודדים צמיחה של עצם.

בהרבה מקרים הליקויים אשר נוצרים על לסת העצם בגלל מחלות חניכיים הם מאוגדים באפיונים ייחודיים אשר מאפשרים את חידוש הצמיחה. התהליכים לחידוש הצמיחה נעשים בצורות שונות ובצורה של חומרי מילוי בשיטה רגנרטיבית כמו אלה עם הקרום או חומרים אשר נגזרים מפרוטאינים אורגניים אשר מאיצים את גידול העצם. אלו הם טיפולים הדורשים הכשרה גבוהה ותחת מחקר קפדני ומקיף בכל שלב על ידי רופא שיניים שהוסמך לכך. הטכניקה של הרגנרציה או התחדשות מבחינה זו, מבטיחה תוצאות טובות.

 

 


אדמוגן (Emdogain)

חומר מילוי בשם אדמוגן (Emdogain) הוא פיתוח מהפכני של ההכרה של הביולוגיה הבסיסית של ההתפתחות הדנטלית שהיא הקיום של מורכבות מקורית של פרוטאינים במשתית האמייל, בעלת תפקיד קריטי בהתפתחותם של רקמות התומכות את השן.

האדמוגן מורכב מסדרה של פרוטאינים המשולבים ביניהם כדי ליצור משתית, ומתנהג כמו מתאם לייצור של צמנט בשורש השן ומעניק בסיס לכל הרקמות הדרושות לתמיכה ולתפקוד. בדומה לתהליכים הביולוגיים של התפתחות השיניים הטבעיות, האדמוגן יוצר משתית חוץ תאית, תלת ממדית ושניתנת להמסה. התשתית הזו נשארת ובאופן קבוע על שורש השן במשך שבועיים עד 4 שבועות, ומאפשרת התיישבות תאית סלקטיבית הדומה להפצה ופיזור של תאים.


חידוש רקמות Guided Tissue Regeneration) GTR)

מחלת חניכיים היא זיהום אשר עלול להוביל לנזק של אחיזת השן בחניכיים נורמאליות ולתמיכה של העצם מסביב לשן, רפיון באחיזה של החניכיים ותמיכת העצם מסביב לשן עלולים להחליש את אחיזת השן ואף לגרום לאיבוד השן. במצבים מסוימים אפשר יהיה לחדש ולשחזר את השן לאחר נזק באחיזת העצם והחניכיים מסביב לשן על ידי שיטת הניתוח הרגנרטיבי לחידוש אחיזה של החניכיים ותמיכת העצם מסביב לשניים כאשר הפְּרוֹגְנוֹזָה של השן יכולה להשתפר.

זהו תהליך מסובך אשר כולל חיתוך והפשלה לאחור של חלק קטן מהחניכיים הקרוב לשן בזמן שהאזור מורדם בהזרקה דנטלית. הפתח שנוצר מאפשר ניקיון של משטחי עצם שורש השן והוצאה של טרטר, אֶבֶן שִׁנַּיִם ורובד בקטריות. כאשר משטחי שורש השן נקיים, באזור של העצם שניזוק משתילים עצם כדי לסייע לעצם להשתקם. מחסום קטן של מֶמְבְּרָנָה (קרום) אשר נספג לאחר מכן ימוקם על העצם המושתלת, לאחר מכן רופא השיניים יתפור את רקמות החניכיים בחזרה כלפי מעלה בזהירות ובעדינות. תהליך זה יוצר ריפוי מצוין של הסביבה בהיקף השן אשר יאפשר גם את ריפוי העצם התומכת ואחיזת החניכיים של שורש השן.


חידוש עצם Guided bone regeneration) GBR)

אובדן של עצם לאחר איבוד של שן או פציעה טראומתית עלולים לגרום לבעיות שונות. בדרך כלל האזורים עם איבוד של עצם עלולים לגרום לקשיים בטיפולי השתלות שיניים בגלל מחסור של עצם פנימית במקום בו רוצים למקם את השתל. ליקויים של עצם במקומות שונים עלולים להיות מכוערים ולסכן טיפולי שיניים אחרים כמו כתרי שיניים או גשרים.

חידוש עצם הוא תהליך כירורגי אשר כולל הרמה עדינה של חלק קטן של חניכיים אשר נמצאים מעל לליקוי של העצם, האזור הזה יושתל בעצם בין עם בעצם אשר נלקחה ממקום אחר בפה או עם עצם סינטטית. חלקיקי השתלת העצם ממוקמים על פני המקום הנגוע והם פועלים כמו פיגומים היכן שתאי העצם יכולים לצמוח. לאחר מכן השתלת העצם מכוסה עם מחסום דק של מֶמְבְּרָנָה (קרום) לפני החזרת החניכיים מעליהם ואשר הן נתפרות בחזרה למקומן הטבעי.

תהליך רגנרטיבי זה עוזר להאיץ את צמיחת העצם באזורים שהיו קודם דלים בעצם, התפתחות של עצם באופן כזה תעזור בהגדלה של כמות העצם כדי שלאחר מכן אפשר יהיה לטפל במקום בעזרת שתלים דנטליים.