לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

משך ההליך- כשעה למפגש
מספר טיפולים- שנים עד שלושה
עלות- מ - 800 ועד 2,500 ש״ח לשן
תוצאות- לטווח ארוך

ציפויי חרסינה לשיניים מתאימים לאנשים הסובלים מרווחים בשיניים, שיניים שבורות ו/או מוכתמות אשר מעוניינים בחיוך הוליוודי כובש בדרך כלל על 4 עד 8 השיניים הקידמיות.

שחזור מוצלח ע״י ציפויים

משך ההליך- כשעה למפגש
מספר טיפולים- שנים עד שלושה
עלות- מ - 800 ועד 2,500 ש״ח לשן
תוצאות- לטווח ארוך

ציפויי חרסינה לשיניים מתאימים לאנשים הסובלים מרווחים בשיניים, שיניים שבורות ו/או מוכתמות אשר מעוניינים בחיוך הוליוודי כובש בדרך כלל על 4 עד 8 השיניים הקידמיות.

כדי להשיג תוצאות אסתטיות ועמידות לאורך זמן יש צורך בהבנה של מורפולוגיית השיניים בעת הכנת השן והשיחזור. שיחזורים שהם פולשניים בצורה מינימלית כגון ציפויי חרסינה לשיניים הם בעלי אחוזי הצלחה גבוהים בהרבה כאשר הם מודבקים אל אמייל השן ולא אל הדנטין. למעשה מחקרים הראו כי ציפויי חרסינה המודבקים אל הדנטין נוטים להיכשל פי עשר לעומת ציפויי חרסינה המודבקים אל האמייל. לכן מומלץ שהרופא המטפל יהיה בעל הבנה וידע בשכבות השן כדי לספק טיפול אופטימלי בייחוד כיום שחלק גדול מרפואת השיניים עברה לגישה של רפואת שיניים פולשנית בצורה זעירה. רפואת שיניים פולשנית זעירה מכבדת את רקמות השן הטבעיות, מתוך הבנה שתחליף הוא בעל ערך נחות יותר לעומת הרקמה הטבעית. לכן ברפואת שיניים כיום יש חשיבות להבנה מעמיקה בשכבות השן ותכונותיהן.

חשוב שתדעו

ישנן 3 שיטות מקובלות לציפוי השיניים - למינייט, לומינירס וקומפוזיט, חשוב מאוד להתייעץ עם רופא שיניים שיודע לבצע כל אחת מהשיטות ולכן, אם הרופא אינו מנוסה בכולן, יתכן כי הייעוץ שתקבלו לא יהיה אובייקטיבי! אנחנו מקשרים לרופאי שיניים שיודעים לבצע היטב את כל השיטות, התייעצו איתם עכשיו ע״י מילוי טופס צור קשר קצר.


הכנה זעיר פולשנית

ניסיון העבר מדגים כי שמירה על אמייל השן בייחוד בשוליים מגביר את החוזק והעמידות לשבר של ציפויי חרסינה, ומקטין את הסיכוי לכישלון. ישנם מגוון מקדחים עם מעצור המסמן את כמות ההסרה המדויקת, ובכך ניתן להסיר כמות מדויקת של חומר שן. ככל שרוצים לשנות את גוון השן יותר כך יש להסיר יותר חומר שן. לדוגמא כדי לשנות את צבע השן מ- A2 ל- A1 יש להסיר כ- 0.2-0.3 מ”מ, אם רוצים לשנות מ-A3 ל-A1 אז יש להסיר 0.4-0.6 מ”מ. עובי האמייל- השכבה החיצונית ביותר של השן משתנה באזורים שונים של השן, העובי הממוצע של האמייל באספקט הבוקלי (הפונה אל השפה- החוצה) הוא כ- 1 מ”מ בשליש הלהבי, 0.9 מ”מ בשליש האמצעי וכ- 0.3 מ”מ בשליש הצווארי. אם לא מגיעים מודעים לכך, גם המקדח השמרני ביותר עם מעצור עומק יכול להסיר את כל שכבת האמייל בשליש הצווארי במלואה!

 

 

יש לגשת אל הכנת השן לציפוי חרסינה עם המחשבה שבסופו של דבר השן תקבל ציפוי שישנה את המבנה שלה. יש אזורים שבהם נדרשת הסרה משמעותית, ויש אזורים שלא ידרשו הכנה כלל. שיטה טובה המבטיחה כי משמרים את מרבית האמייל שניתן, היא להכין את השן לאחר שאנחנו יודעים מה המצב הסופי. כלומר, ניתן להכין מודל מאקריל המדמה את התוצאה הסופית מבחינת צורה ועומק, ולאחר מכן ממקמים חריצי עומק בחומר האקרילי, ולפיכך יודעים כמה להסיר בכל אזור בשן בהתאם לשיחזור הסופי המתוכנן.

חשוב שתדעו

ישנן 3 שיטות מקובלות לציפוי השיניים - למינייט, לומינירס וקומפוזיט, חשוב מאוד להתייעץ עם רופא שיניים שיודע לבצע כל אחת מהשיטות ולכן, אם הרופא אינו מנוסה בכולן, יתכן כי הייעוץ שתקבלו לא יהיה אובייקטיבי! אנחנו מקשרים לרופאי שיניים שיודעים לבצע היטב את כל השיטות, התייעצו איתם עכשיו ע״י מילוי טופס צור קשר קצר.


יסודות המורפולוגיה של שיניים

ברור שרופא שיניים צריך להיות בעל הבנה במורפולוגיית השן בעת הכנת השן, אך הבנה זו חשובה לא פחות בעת שיחזור השיניים. המטרה של רפואת שיניים אסתטית היא שיפור המראה מבחינת צבע, עמדה, צורה, גודל ועמדה ישרה של השיניים וכן לשפר את המראה הכללי של החיוך. אך בפועל רפואת שיניים אסתטית היא רפואת שיניים שמייצרת אשליה, שמתאפשרת באמצעות הבנה של המיקרו-אסתטיקה של השיניים. עם השנים רפואת השיניים ממשיכה להשתנות, מבחינת החומרים הנמצאים בשימוש, טכנולוגיות חדישות וכמובן יכולות הרופא והטכנאי. אחד מההיבטים שממשיכים להתפתח זה הניסיון לחקות את מורפולוגיית השיניים הטבעית. רופאי שיניים חייבים להיות בעלי הבנה עמוקה ביסודות המורפולוגיה של השיניים כדי לייצר שיחזורים אסתטיים.

ראשית מורפולוגיה כוללת את הצורה הגיאומטרית המגדירה את האנטומיה הראשונית של השן- שיניים יכולות להיות מרובעות, אובליות, משולשות וכו’. יש לקחת בחשבון את הצורה הבסיסית של השיניים בעת שיחזור השיניים והתאמת הצורה לפני המטופל ולשאר המשנן.

האנטומיה המשנית כוללת את חלוקת השן למעין “אונות”, חשוב להתייחס לאנטומיה זו בעת שיחזור השן. אונות אלו הן תוצאה של התפתחות תקינה של השיניים, אנטומיה משנית זו כוללת את השקעים והצורה הגלית הקיימת בחותכות עליונות, דבר אשר נותן ייחודיות למתאר הבוקלי של השיניים.

אנטומיה שלישונית היא למעשה המרקם, שינוי פני השטח יכול להשפיע על החזרת האור והמראה של השיניים. אנטומיית פני השטח כוללת את הקווים הוורטיקלים של התפתחות האונות, קווים הוריזונטליים- קווים התפתחותיים המכונים Perikymata, רכסים שוליים ועוד. פעמים רבות הקווים ההוריזונטליים- פריקימטה קיימים בצעירים אך אובדים עם הגיל, בשל שחיקה וחיכוך המשפיעים על המורפולוגיה עם הזמן. מראה אמייל השן מושפע מאיך שהאור נופל על מרקם פני השטח. השן תראה מבריקה כאשר האור נופל על משטח קמור, ותראה בעלת מראה מט כאשר האור נופל על משטח קעור.

היכולת לייצר מרקם היא אחד ההיבטים הכי חשובים כאשר משחזרים שיניים באמצעות קומפוזיט או חרסינה, יש לקחת בחשבון שלא כל חומרי השיחזור נולדו שווים. מחקר הראה שכיום אף אחת מהטכניקות של שיחזורים רזיניים- קומפוזיטים, אינה יכולה ליצור את המאפיינים האופטיים כמו של הרקמות הדנטליות, ושהצלחה בשיחזור השיניים תלויה בבחירת החומר שיכול לחקות את השן בצורה הטבעית ביותר ולספק תכונות אופטיות ויציבות צבע טובה.

המפתח ליצירת שיחזורים קדמיים אסתטיים הוא היכולת של השיחזור להחזיר אור בדומה לשיניים טבעיות. החזר האור משפיע על איך עצמים נתפסים בעינינו. עניין זה יכול לבוא לידי ביטוי בשינוי גודל השן, צורת השן ועוד. בנוגע לצורה של שיחזורים קדמיים, האזורים הקריטיים לשליטה על איך שאנו נתפוס בעין את השיחזור הם ה line angles- המעבר בין משטח אחד לאחר- לדוגמא בין המשטח הבוקאלי למזיאלי line angle מכונה MB, והמרחק בין קווים אלו. באופן כללי ככל שהקווים מרוחקים יותר והמרווח ביניהם שטוח יותר כך השן תראה רחבה יותר. ניתן לשחק עם ה- line angles ובכך להצר את השן או להרחיבה.

עניין האשליות האסתטיות בא לידי ביטוי במקרים רבים בעת טיפול בסגירת דיאסטמה- מרווח בין החותכות המרכזיות העליונות. בהיעדר טיפול אורתודנטי סגירת המרווח באמצעות שיחזורי קומפוזיט או ציפויי חרסינה מבלי לגרום לשיניים להראות רחבות יכולה להיות משימה מאתגרת ומפחידה. עם עיצוב נכון של ה line angles והמתאר שביניהם, ועיצוב אמברזורות הבוקליות (אמברזורה-המרווח בין השיניים שבמצב תקין מתמלא על ידי החניכיים), מה שנראה תחילה בלתי אפשרי ללא טיפול אורתודנטי מושג על ידי טיפול מינימלי ויעיל.

גורמים רבים תורמים לאסתטיקה של שיחזור, אך אין גורם אחד שהוא חשוב יותר מאשר צורת השיחזור, כמובן שצבע וגורמים אחרים הם בעלי תפקיד חשוב במראה השן. שינויי צבע יכולים לשנות את תפיסת הגודל שלנו, לדוגמא ככל ששן בהירה יותר היא תראה גדולה יותר ולהפך. מצב נוסף שיכול להשפיע על תפיסתנו את הרוחב הוא האורך. מחקר הראה שככל שמשהו ארוך יותר הוא נראה צר יותר, ודבר זה נכון גם לגבי שיניים.


סיכום

תוצאת הטיפול הדנטלי האסתטי נקבעת לפי שלושה עקרונות עיקריים: צבע, צורה ומרקם. הידע לגבי אשליות אופטיות ושיטות ליצור אותם בשיחזורים קדמיים יכולות לקבוע הצלחה או כישלון של שיחזור קדמי. הבנת עקרונות אלו, וידע לגבי מבנה ומורפולוגיית השיניים מאפשר לרופאים לצמצם את הסרת חומר השן למינימום. על אף שפעמים רבות למטופלים אכפת רק מהתוצאה האסתטית, על רופא השיניים לשמור על הבריאות הדנטלית באמצעות שמירה על חומר שן בצורה המיטיבית. ניתן לשנות את צורת השיניים מבחינת אורך ורוחב בהתאם לרצון המטופל ודעת הרופא. מטופלים רבים אינם מרוצים מחיוכם אך אינם מעוניינים לעבור יישור שיניים אורתודנטי. כיום ישנם טכנולוגיות וחומרים המאפשרות להתמודד עם חלק מהמקרים הלוו באמצעות רפואת שיניים זעיר פולשנות באמצעות ציפויי קומפוזיט או חרסינה.