לחצו כאן להשוואת מחירים
banner


מומחה לכירורגיית הפה אמון על הטיפולים המורכבים ביותר ברפואת שיניים כגון שיקום שיניים שאבדו על ידי הנחת שתלים, השתלת עצם בלסת, הרמת סינוס, טיפול במבנים כלואים והפרעות שונות בחלל הפה כמו רסן, תיקון חניכיים וכדומה, לא מומלץ לבצע טיפולים מסובכים אצל רופאי שיניים כלליים.

כירורג פה ולסת


מומחה לכירורגיית הפה אמון על הטיפולים המורכבים ביותר ברפואת שיניים כגון שיקום שיניים שאבדו על ידי הנחת שתלים, השתלת עצם בלסת, הרמת סינוס, טיפול במבנים כלואים והפרעות שונות בחלל הפה כמו רסן, תיקון חניכיים וכדומה, לא מומלץ לבצע טיפולים מסובכים אצל רופאי שיניים כלליים.

כירורג פה ולסת הוא רופא שיניים מומחה שעבר חמש שנות התמחות נוספת במסגרת של בתי החולים בישראל. מתוך החמש שנים בילה המומחה שלוש שנים במחלקות לניתוחי פה ולסת, ולאחר מכן בכירורגיה כללית, הרדמה וטיפול נמרץ. אימוני המומחה מתמקדים על הרקמות הקשות (עצמות) והרכות (עור, שרירים) של הפנים, הפה והלסתות.

על מנת להיקרא מומחה, על הכירורג לעבור בהצלחה בחינות מקיפות על כירורגיה ואנטומיה של הפה כולל סוגי הניתוחים למיניהם. ההתמחות כוללת אימונים במכלול ההכרה התאורטית מעשית אשר בסופו של דבר תכליתם הוא מניעה, אבחון, חיזוי וטיפול משלים בטיפולים שיקומיים של פתולוגיות, טראומות, אנומליה ותופעות מולדות או שנוצרו באזור הפה, הלסת והסביבה.

חשוב שתדעו

רופא שיניים כללי יכול עקרונית לבצע כל טיפול שיניים וגם המקרים הקשים ביותר אינם חייבים להיות מטופלים ע״י מומחים, אולם השתלות שיניים, עקירת שיניים כירורגית, השתלת עצם, הרמת סינוס וכדומה הם טיפולים שרצוי מאוד לעבור רק אצל מומחים, התייעצו עם המומחים שלנו היום והימנעו מעוגמת נפש אחר כך.


מטרות ההתמחות של המומחה

בגלל שתחום ההתמחות שלו הוא ברפואת שיניים, מטרות ההתמחות שלו הן לתת מענה לתפקוד ואסתטיקה בטיפול באנומליות (חריגות) של הלסתות, המפרק של הלסת והרכה, היכן שהלסת מתחברת עם הגולגולת, שהיא מבנה חשוב אשר נפגע כאשר קיימות בעיות של גידול לסתות או הפרעות בתיאום של איברי השיניים. כירורג פה ולסת עוסק בניתוח אורתוגנטי המתקן חריגות ועיוותים של גודל, מצב וצורה של הלסתות ומבני הגולגולת, המתאם את הפעולות המשפיעות על הפנים וסגר הפה.

שיקום שיניים שאבדו על ידי הנחת שתלים, מחזיר למטופל את תפקוד הלעיסה, שומר על גובה וצפיפות העצם ומבנים של הפנים ומונע הזדקנות בטרם עת. המומחה מטפל גם במבנים כלואים כמו טוחנת אחורית (שן בינה), ניבים והפרעות שונות בחלל הפה כמו רסן, תיקון חניכיים, התאמת השתלים אשר יתמכו בכתרים וכד׳. בנוסף, כירורג פה ולסת יעסוק בטראומות פנים כתוצאה מתאונות דרכים או אלימות בשיקום מבנים של רקמות רכות, שיניים, מכתשית ועצמות פנים, שברים, איבוד רקמות אשר יחזירו למטופל את ההקרנה וגובה הפנים.

 

 


הנושאים בהם מטפל מנתח פה ולסת

מנתחי פה ולסת הם כאמור מומחים ברפואת השיניים, הלימוד הנרחב, האימון וההתנסות בניתוחים יחד עם ההכרה הנרחבת באסתטיקה, מכשירים אותם בלעדית לטפל במצבים של עיוותים, פגיעות, פציעות והשפעות אסתטיות של הפה, השיניים, הלסתות והפנים. כירורג פה ולסת הוכשר במיוחד לטיפול בנושאים הבאים: טיפול במחלות שיניים ובתמיכות שלהן, הן ברקמות הקשות והן ברכות. שיקום כירורגי של מבנה עצם באזור הלסתות. הערכה, תכנון מסלול של טיפול תוך מיקום של שתלים החל משתל אחד, קבוצה של שתלים או קשת שיניים שלמה.

מומחיות בטיפול טראומות של ראש וצוואר ופציעות בפנים, לסתות, פה ושיניים. אבחון וטיפול בכאבים בפנים. אבחון וטיפול בסרטן הפה ומחלות אחרות באזור הפה והלסת. ביצוע ניתוחי לסת במטרה לשפר את התפקוד וההופעה של המטופל במצבים של שפה שסועה או חך שסוע ומחלות מולדות אחרות. אבחון וניתוח אַפְּנֵיאָה (דום נשימה) המפריע לשינה וביצוע ניתוחי פנים קוסמטיים לשיפור המראה והתפקוד.

חשוב שתדעו

רופא שיניים כללי יכול עקרונית לבצע כל טיפול שיניים וגם המקרים הקשים ביותר אינם חייבים להיות מטופלים ע״י מומחים, אולם השתלות שיניים, עקירת שיניים כירורגית, השתלת עצם, הרמת סינוס וכדומה הם טיפולים שרצוי מאוד לעבור רק אצל מומחים, התייעצו עם המומחים שלנו היום והימנעו מעוגמת נפש אחר כך.


כירורג פה ולסת והרדמה

מנתח פה ולסת בחו״ל הוא היחיד מבין כל הרופאים (גם רופאי שיניים ומומחים כגון אנדודונט, פריודונט וכדומה, וגם רופאים העוסקים בתחומים אחרים) אשר עוסקים ברפואה ושאינם מרדימים שיש להם ידע נרחב בהרדמה. כירורג פה ולסת הוא המומחה הרפואי היחיד למעט המרדימים עצמם, אשר רשאי לבצע את כל סוגי ההרדמה בהם סדציה והרדמה כללית.

ההרדמה המוזרקת מתחילה עם סדציה כאשר המטופל נמצא בהכרה, עד שינה iv וכלה בהרדמה כללית. רמת חומרי ההרדמה הניתנים נמדדים בקפדנות ומותאמים אישית למטופל ולסוג התהליך אשר מתבצע. בישראל המצב שונה מחו״ל ולמרות הידע הרב שיש למומחה פה ולסת בהרדמה, הליך המבוצע תחת הרדמה (הרדמה כללית ואף בסדציה), מחייב נוכחות של רופא מרדים!


טיפולי שיניים המצריכים התערבות של מומחה פה ולסת

  • עקירת שן - לכירורג פה ולסת יש ניסיון וידע נרחב באבחון ועקירת שיניים. בין אם העקירה היא פשוטה ובין אם היא מסובכת בגלל שן כלואה, מחלה או זיהום, הכישורים הכירורגיים של המומחה יבואו לידי ביטוי בהצלחת ההליך שיבוצע במינימום סיכון עבור המטופל.
  • עקירת שן בינה - שן אשר כשלה לבקוע או שנשברה לגמרי בתוך רקמות החניכיים היא לפי ההגדרה שן ״כלואה״. שן כלואה קשורה בעיקר לטוחנת השלישית או לשן בינה. לרוב היא השן האחרונה להתפתח ולבקוע בתוך הפה, אך גם שיניים אחרות עשויות להיות כלואות. אם צריך לעקור כזו שן עדיף לעבור את ההליך ע״י מומחה פה ולסת.
  • ניתוח אורתודונטיה - לעתים המטופל מופנה לכירורג פה ולסת לעקירה או לניתוח אחר שיכין אותו לטיפול יישור שיניים. דוגמה לכך היא בעקירת שן חלב נעולה או בחשיפה של שן שלא בקעה.
  • ניתוח לפני תותבת - כירורג פה ולסת מומחה בהכנת הפה להנחת שיניים תותבות חלקיות או שלמות. בגלל שהתותבות מונחות על רכס העצם, חשוב מאוד שהעצם תמצא בצורה ובמידה המתאימה. לרוב, עודף עצם יצריך להסיר או לסתת את העצם לפני שמניחים תותבות, במקרים כאלה רופאי פה ולסת יכולים לבצע אחד או יותר מהתהליכים הבאים: החלקה של העצם ועיצובה. הסרה של עצם עודפת. הפחתה של רכס עצם. הסרת רקמות חניכיים מיותרות. השתלת עור או רקמות חניכיים.

כירורג פה ולסת ושתלי שיניים

כירורג פה ולסת הוא בין החלוצים בהנחת שתלי שיניים במשך ה- 25 שנים האחרונות והוא עדיין מוביל באספקה של החידושים הטכניים אשר נותנים למטופל עמידות ארוכה ומראה טבעי של השתל שמחזיק מעמד לכל החיים. למנתחי פה ולסת יש את הידע והניסיון למקם בהצלחה שתלי שיניים אצל רוב האנשים ובמיוחד אצל מטופלים בסיכון גבוה הסובלים ממחלות כרוניות, מחלות חניכיים ובאנשים להם מחסור בעצם באזור הלסתות. להלן מספר תהליכים שרצוי שמומחה פה ולסת יבצע כדי להבטיח תוצאות טובות יותר:

  1. העמסה מיידית - התקדמות בטכניקת השתלת שיניים מאפשרת הנחת שתל עם כתר לאחר עקירת שן בטיפול אחד.
  2. השתלת עצם - מומחי פה ולסת הם רופאי השיניים המאומנים בהשתלת עצם באזור בו ישנה כמות עצם דלילה או חסרה. אזורי השתלה אשר נטולים מהעצם הנחוצה יכולים להיות מתוגברים בשימוש של עצם מושתל. משתמשים בהשתלת עצם גם לטפל באובדן עצם אשר נגרם כתוצאה מפציעות טראומה, ניתוח להסרת גידול או פגמים מולדים.
  3. הרמת סינוס ניתוח הרמת סינוס הוא תהליך של השתלת עצם אשר מתבצע לעתים כאשר כמות העצם בלסת העליונה אינה מתאימה להכיל שתל.