לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

משך ההליך- עד חצי שעה למפגש
כמה זמן- משתנה ונאמד בכשנתיים ואף מעבר
עלות- החל מ - 6,500 ועד 25,000 ש״ח
תוצאות- קבועות

ההליך מתאים לבני 8 ומעלה, בעלי שיניים עקומות ולא אסתטיות ובמיוחד לאנשים שרגישים לפלסטיק שקוף.

יישור שיניים פנימי win

משך ההליך- עד חצי שעה למפגש
כמה זמן- משתנה ונאמד בכשנתיים ואף מעבר
עלות- החל מ - 6,500 ועד 25,000 ש״ח
תוצאות- קבועות

ההליך מתאים לבני 8 ומעלה, בעלי שיניים עקומות ולא אסתטיות ובמיוחד לאנשים שרגישים לפלסטיק שקוף.

הטיפול הנדרש לצורך יישור שיניים עשוי להיות מבוצע במספר טכניקות כאשר לאחרונה גובר השימוש ביישור שיניים שקוף (בעיקר שיטת איירוק הנחשבת למובילה בעולם) או ביישור שיניים פנימי ונסתר. יישור שיניים עקומות ו/או טיפול בבעיות אורטודונטיות ותיקון ליקויי סגר (סגר צלבי, מנשך פתוח, מנשך הפוך, מנשך עמוק, שיניים בעלות רווחים וצפיפות יתר בשיניים) ובאנגלית Malocclusion מחייבים ברוב המקרים יישור שיניים ויפה שעה אחת קודם, ככל שתקדימו לטפל, ההליך יהיה קצר ואיכותי יותר למרות שניתן היום להשיג חיוך מושלם וקשת שיניים ישרה גם אצל אנשים מבוגרים.

יישור שיניים פנימי ימנע בעיות שיניים ופגיעה בחניכיים או בלסת. שיטות היישור הקלאסיות והמוכרות כבר די מתחילות לעבור מהעולם שכן הגשר המתכתי שמרכיבים בחזית השיניים גורם למטופלים רבים למבוכה. מרבית המטופלים מוותרים על יישור שיניים בשל העבודה כי הגשר נראה לעין. יישור שיניים פנימי ונסתר בשיטת WIN, MTM או אינקוגניטו מחוללים פלאים אצל מטופלים שסובלים מליקויי סגר (למרות שהיום הלך הרוח בקרב מרבית המטופלים הוא לעבור יישור שיניים שקוף).

ההליך מתחיל בסריקה של השיניים באמצעות סורקים דיגיטליים (בישראל הסורקים המובילים שמתשמשים בהם הם סורק בשם 3Shape TRIOS שאותו משווקת בישראל שוואדנט - הנרי שיין העולמית וסורק בשם iTero שנמכר בכמה עשרות אלפי שקלים), מתקבלת תמונה תלת מימדית של עמדת השיניים ולאחר מכן הסורק מפיק קובץ שנשלח למעבדות בחו״ל שמייצרות את תוכנית הטיפול המדוייקת להדבקת הסמכים (קוביות) הפנימיים על פני השיניים ובהתאם למטרות הטיפול. את הסמכים בשיטות השונות ליישור השיניים (WIN, MTM או אינקוגניטו) מייצרים כמובן בהתאמה אישית במעבדה בחו״ל ומתקינים כאמור בחלק הפנימי של חלל הפה ומכאן שמו של ההליך ״יישור שיניים פנימי״.

המלצה חשובה!

יישור שיניים פנימי ונסתר באופן עקרוני יכול להתבצע ע״י כל רופא שיניים אולם מומלץ לעבור את ההליך אצל אורטודנט שהוא מומחה ביישור שיניים ונחשב לאוטוריטה בתחום או ע״י רופאים שעברו הכשרות ייעודיות ביישור שיניים ולסתות, אנחנו מקשרים לרופאים מנוסים, תוכלו ליצור איתם קשר מיד באמצעות מילוי טופס צור קשר פשוט.


יתרונות וחסרונות של יישור שיניים פנימי

יתרון בולט של יישור שיניים פנימי הוא העובדה שהסמכים שאותם מדביקים לשיניים הם בלתי נראים ונסתרים ולכן קשה מאוד בעין בלתי זויינת להבחין בהם. יתרון נוסף של גשר פנימי ונסתר הוא העבודה שמשטחי השיניים החיצוניים אינם נפגעים מהטיפול כמו ביישור שיניים קלאסי ובנוסף, מתקיימת התאמה אופטימאלית של הסמך לשן אליה הוא מודבק.

מאחר והמכשור ממוקם בחלק האחורי של השיניים הוא עשוי לגרום לגירוי בלשון ולכן הוא יוצר תחושה של גוף זר בתוך חלל הפה. כמו כן השיניים הקדמיות התחתונות נסגרות על הסמכים מקדימה ולכן בשיניים האחוריות ברוב המקרים אין בכלל מגע, שימו לב כי המצב הנ״ל מכוון והוא מהווה חלק אינטגרלי מהטיפול כאשר תוך כדי ההליך, הסגירה תשוב למצב תקין.

חסרון בולט של יישור שיניים פנימי הוא כאבים בכל השיניים במהלך הימים הראשונים כתוצאה מסגירת השיניים על גבי הסמכים, מספר ימים לאחר הרכבת הקוביות הנסתרות, עוצמת הכאב תפחת עד שהיא תעלם כחודש לאחר תחילת הטיפול.

יישור שיניים נסתר ופנימי מצריך לרוב הסתגלות שאורכת שבוע עד שלושה שבועות, בה המטופל לומד לדבר עם הקוביות החדשות, ולכן צפוי שבימים הראשונים לאחר הדבקת קוביות בשיניים יופיעו קשיים בדיבור כתוצאה מהמגע הישיר של הלשון עם הסמכים המודבקים. הלשון תצרוב בימים הראשונים אולם כשבוע לאחר הדבקת הסמכים תחול הקלה משמעותית, כחודש ההסתגלות מיום הדבקת הסמכים ההתאמה תהייה מושלמת.

 

 

יישור שיניים פנימי גורם לשיפור המראה של כל אחד וזאת ללא המבוכה שמתלווה לאחר הרכבת גשר שיניים לא אסתטי שעשוי ממתכת ולכן קוביות בשיניים הממוקמות בצד הפנימי (לינגואלי) נחשבות לפתרון איכותי גם למבוגרים וגם לילדים שרגישים לפלסטיק! ההמלצה שלנו היא ליישר שיניים קודם כל באמצעות קשתיות שקופות ונשלפות ורק אם אין ברירה והמצב של המטופל מצריך התערבות אגרסיבית יותר לבצע התקנה פנימית של קוביות בשיניים.

המלצה חשובה!

יישור שיניים פנימי ונסתר באופן עקרוני יכול להתבצע ע״י כל רופא שיניים אולם מומלץ לעבור את ההליך אצל אורטודנט שהוא מומחה ביישור שיניים ונחשב לאוטוריטה בתחום או ע״י רופאים שעברו הכשרות ייעודיות ביישור שיניים ולסתות, אנחנו מקשרים לרופאים מנוסים, תוכלו ליצור איתם קשר מיד באמצעות מילוי טופס צור קשר פשוט.


יישור שיניים פנימי שאלות ותשובות

ש. מה ההבדל בין יישור שיניים קלאסי לבין גשר פנימי לינגואלי?

ת. ביישור שיניים רגיל מדביקים קוביות על החלק החיצוני של השיניים. על מנת לפתור את הבעיה האסתטית שנלוות להדבקת קוביות בחזית השיניים פותחו טכניקות חדישות המאפשרות לרופא המטפל שרצוי שזה יהיה אורטודנט - שהוא רופא מומחה ליישור שיניים ולסתות להדביק את הקוביות בצד הפנימי של השן. הקוביות מתאימות במיוחד למטופלים שרוצים למזער הפרעות אסתטיות במהלך יישור השיניים. יישור שיניים פנימי (WIN, MTM או אינקוגניטו) החל להתפתח באמריקה וביפן עוד בשנות ה- 70 וכיום הוא נפוץ גם באירופה ובמזרח.

 

ש. מיהם המועמדים שיתאימו ליישור שיניים פנימי ונסתר?

ת. יישור שיניים פנימי יכול לעבור כל מטופל! ובכל גיל בשונה למשל מיישור שיניים אינויזליין בו ניתן להתחיל מגיל 12 לערך ובנוסף, גם אנשים בעלי רגישות לפלסטיק ימצאו את השיטה כיעילה למרות ששוב חשוב לציין, יישור שיניים מומלץ לעבור כיום באמצעות קשתיות שקופות ונשלפות כגון קשתיות איירוק המעולות.

 

ש. כיצד מבוצע הלכה למעשה יישור שיניים פנימי ונסתר?

ת. אורתודונט או רופא שיניים שעבר הסמכה לבצע את אחת השיטות ליישור פנימי יקח מידה של הלסת באמצעות סריקה ממוחשבת בלייזר ויעביר אותה לגרמניה, במעבדות בחו״ל, הגרמנים ייצרו מודל לשיניים ובאמצעות תוכנת מחשב ייצרו לכל אחת מהשיניים ובהתאם לצורה שלה, קוביה מותאמת אישית. הקוביות בשיניים הן קטנות, הדבק שבאמצעותו מדביקים את הקוביות בשיניים הוא איכותי הרבה יותר מאשר היה בעבר ווהחוטים האורתודונטים שמחברים ומפעילים לחץ על השיניים הם חזקים ונוחים מאוד לשימוש. הטיפול חשוב לציין ארוך יותר מאשר שיטות אחרות ובסופו חשוב להשתמש בקיבוע למשך מספר שנים (רטיינר) כדי לשמר את תוצאות הטיפול.

 

ש. כיצד ניתן להקל על הכאבים שנגרמים כתוצאה מההליך ואיך המרפאה תוכל לעזור לך להרגיש טוב יותר?

ת. מרפאות שיניים מובילות ידאגו לספק לך שעווה אשר מיועדת להקל עליך להסתגל לקוביות בשיניים. השפה, הלחי וגם הלשון עשויים להיפצע כתוצאה מהתקנת הסמכים. רצוי להניח שעווה קטנטנה על גבי הסמך. השעווה נשטפת בכוחות עצמה והיא איננה מזיקה גם אם בטעות בולעים אותה. מומלץ להשתמש בשעווה מספר פעמים רב ובהתאם לצורך. במקרים בהם תזדקקו לעזרה ראשונה בגלל חוט שדוקר או מציק, ניתן לפנות לכל רופא שיניים אשר יחתוך את החוט הדוקר או יוציא קוביה שנפלה, כמובן שיש להשלים את הקוביה או חוט מיד ובהקדם האפשרי.

 

ש. מדוע חשוב לשמור על היגיינת שיניים ופה נאותה?

ת. ביישור שיניים פנימי יש חשיבות עליונה לבריאות השיניים וניקיונן עקב הקושי בצחצוח והצטברות שיירי המזון והרובד החיידקי שמצטבר מסביב לקוביות, יש להקפיד מאוד על הצחצוח ויש להשתמש גם במי שטיפה שמכילים פלואוריד, מברשות שיניים קטנות לניקיון בין השיניים, חוט דנטליי ועוד ועוד. רצוי לעבור טיפולי שיננית אחת ל- 4 חודשים על מנת למנוע דלקות בחניכיים.