לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

משך ההליך- יום אחד
מספר מפגשים- עד שלושה
זמן החלמה- מספר ימים
תוצאות- קבועות

שיקום באמצעות שתלים מיוחדים (קצרים או מיני שתלים) יתאים בעיקר לאנשים מחוסרי עצם בלסת התחתונה שחוו אובדן שיניים עקב מריקבון, עששת חריפה וכדומה.

מיני שתל ושתל קצר

משך ההליך- יום אחד
מספר מפגשים- עד שלושה
זמן החלמה- מספר ימים
תוצאות- קבועות

שיקום באמצעות שתלים מיוחדים (קצרים או מיני שתלים) יתאים בעיקר לאנשים מחוסרי עצם בלסת התחתונה שחוו אובדן שיניים עקב מריקבון, עששת חריפה וכדומה.

אם חסרות לכם שיניים בפה אך שתלים רגילים הם אינם אופציה מתאימה עבורכם בשל סיבות שיתוארו בהרחבה בהמשך המאמר ובעיקר כתוצאה מעצם לסת שאינה מאפשרת לעגן שתלים יציבים, ייתכן ועיגון מיני שתלים דנטליים או השתלת שתלים קצרים הם הפתרון המתאים עבורכם. החשיבות של השלמת שיניים חסרות היא אינה אסתטית בלבד, ההשתלה מבוצעת גם עבור בריאות הפה הכוללת. רוב הסיכויים שרופא השיניים ימליץ על התקנת שתלים דנטליים לעומת פתרונות אחרים להשלמת שיניים חסרות, כיוון ששתלי שיניים מחקים בקירוב שיניים טבעיות. אולם לא לכל אחד יש מספיק עצם בלסת כדי לקבל שתלים מסורתיים ובדיוק לשם כך הומצאו מיני שתלים (Mini dental implants = MDI’s) או שתלים קצרים.

חשוב שתדעו

חסרות לכם מספר שיניים בלסת? מעוניינים להחזיר את היכולת לאכול ולחייך ללא כל מגבלה? מיני שתלים למחוסרי עצם עשוי להיות הפתרון בשבילכם! חשוב רק שתעברו את ההליך ע״י רופאים מנוסים ולא אצל רופאי שיניים מתחילים, התייעצו עם הרופאים שלנו ע״י מילוי פרטים באתר.


מהם הם מיני שתלים?

מיני שתל דנטלי הוא סוג של שתל המותקן לרוב (אבל לא רק) בלסת התחתונה לצורך ייצוב של שיניים המשלימות את אזור החסר – לרוב בצורת תותבות. במקרה כפי שתואר לעיל, העיצוב מכיל שני חלקים, שתל קצר שנראה כמו יתד מטיטניום וקצה כדורי. בדרך זו השיקום שמותקן בסיום ההליך על השתל מוחזק במקומו באמצעות חיבור לקצה הכדורי בשילוב עם גומיות (לעיתים משלבים שתלים קצרים או מיני שתלים בחיך לצורך טיפול אורתודנטי - משיכת השן באמצעות גומיה לשתל). הקוטר של מיני שתלים הוא צר יחסית ונע בין 1.8-3.3 מ”מ אורכם של השתלים קצר מאוד ונע בין 10-15 מ”מ.

חשוב שתדעו

חסרות לכם מספר שיניים בלסת? מעוניינים להחזיר את היכולת לאכול ולחייך ללא כל מגבלה? מיני שתלים למחוסרי עצם עשוי להיות הפתרון בשבילכם! חשוב רק שתעברו את ההליך ע״י רופאים מנוסים ולא אצל רופאי שיניים מתחילים, התייעצו עם הרופאים שלנו ע״י מילוי פרטים באתר.


מיני שתלים לעומת שתלים סטנדרטיים

מיני שתלים שונים משתלי שיניים סטנדרטיים בגודלם ובעיצובם. במקרה של שתלים סטנדרטים הקוטר הממוצע נע בין 3.4-5.8 מ”מ, לעומת זאת רוב המיני שתלים קוטרם קטן מ- 3.3 מ”מ. נוסף על כך בהשוואה לשתלים סטנדרטיים, מיני שתלים הם בעלי עיצוב פשוט יותר. במקרה של שתלים סטנדרטיים העיצוב כולל יתד טיטניום אליו מתחברת מאחזת (בסיס) שאליה מתחבר הכתר. לעומת זאת במקרה של מיני שתלים העיצוב הוא של יתד עם קצה כדורי אליו מתחברת גומיה שמטרתה להחזיק את הכתרים במקומם. הבדל משמעותי נוסף, במקרה של מיני שתלים, השתלים בולטים מעל פני שטח החניכיים כאשר ממקמים אותם לעומת זאת שתלים סטנדרטיים באופן רגיל ממוקמים מתחת לחניכיים.

 

 

ההבדל העיקרי בין מיני שתלים לשתלים סטנדרטיים הוא השימוש השונה בהם. נוטים להשתמש במיני שתלים במקרים מיוחדים וכאשר למטופל אין מספיק מקום (עצם) לשתל סטנדרטי או בשל בעיות בריאותיות למיניהן. דבר אחד שחשוב לציין בנוגע למיני שתלים לעומת שתלים סטנדרטיים: היכולת של שתל לספוג כוחות לעיסה - אם השתל לא חזק דיו הוא עשוי להיכשל, כמו במקרה של מיני שתל באזור הנושא עומס גבוה בלעיסה לדוגמא באזור אחורי של הפה.


מי מתאים להתקנת מיני שתלים?

מועמד אידיאלי למיני שתלים יהיה מטופל שלא מפעיל כוחות לעיסה חזקים באזור בו נדרש שתל. בחלק מהמקרים מטופלים בוחרים במיני שתלים - להגברת היציבות של תותבת, או להשלמת שן חסרה מכיוון שהם מעדיפים להימנע מניתוח השתלות שיניים נרחב.

שתלים דנטליים סטנדרטיים דורשים כמות מסוימות של עצם בעלת חוזק וצפיפות כדי להחזיקם במקום בהצלחה למשך זמן. הבעיה היא שכשאר חסרה שן, העצם נספגת בשל חוסר שימוש או שישנה טראומה שגרמה לעצם להיספג, מה שמוביל לרכס צר. שתלי שיניים סטנדרטיים דורשים לפחות 6 מ”מ רוחב ועומק של לפחות 10 מ״מ על מנת שניתן יהיה למקמם בהצלחה, כך שאם חוויתם ספיגת עצם ייתכן ואינכם עונים על דרישה מינימלית זו.

מאחר ושתלים היא הדרך הטובה ביותר להשלים נשירת שיניים (הרבה יותר מגשרים ותותבות), ייתכן ורופא השיניים ימליץ על מיני שתלים במקום, אשר ניתן למקם ברכס צר. אולם רכס צר הוא אינו הסיבה היחידה לשימוש במיני שתלים. סיבות נוספות לשימוש בשתלים קצרים כוללות: עיגון שיניים תותבות כאשר שתלים דנטליים רגילים הם אינם אופציה. החלפת שן חסרה במטופל שלא יכול להרשות לעצמו שתלים סטנדרטים מבחינה כלכלית. שיקום פה אצל מטופלים אשר האנטומיה שלהם מאפשרת שיקום מוגבל ובנוסף החלפת שן חסרה אצל מטופלים שלא רוצים לעבור ניתוח השתלה סטנדרטי.


איך מתקינים שתלי מיני?

לפני שניתן יהיה להחליט אם המטופל מתאים לקבל מיני שתלים והאם הפרוצדורה תוכל להתבצע, נדרש צילום פנורמי ולעיתים הדמיית CT. CT נדרש במיוחד במקרים של רכס צר באופן חריג. לאחר שנקבע כי המטופל מתאים לקבלת מיני שתלים, ניתן להתחיל בפרוצדורה. פרוצדורת החדרת מיני שתלים נחשבת לפעילות אינבזיבית מינימלית. פרוצדורה טיפוסית של מיני שתלים כוללת החדרת 4 מיני שתלים בלסת התחתונה, אורכת כשעה ומבוצעת ביום אחד.

השלבים הכלליים של השתלת מיני שתלים ביום אחד כוללים: מתן אלחוש, קדיחת חורים בעצם בהם ימוקמו שתלים קצרים, כל מיני שתל ממוקם במקום ומהודק, השיקום נמדד כנגד המיני שתלים לקביעת מיקום החור בשיקום, השיקום נשלח למעבדה ליצירת החורים על מנת שיהיה ניתן למקם את התותבת על גבי המיני שתלים. לאחר שהמעבדה הכינה את השינויים בתותבת, המטופל מגיע למרפאה לקבלת התותבת. תאורטית, התותבת יכולה להחזיק לכל שארית חיי המתרפא.


מיני שתלים שאלות ותשובות

ש. האם מיני שתלים הם קבועים?

ת. מיני שתלים היא אופציה קבועה להחלפת שן חסרה. יחד עם זאת, שתלים קצרים עשויים לא להחזיק מעמד זמן ממושך כמו שתלים דנטליים סטנדרטים. זאת מכיוון שעמידותם לכוח לעיסה היא מופחתת ויש סיכוי שישברו בשימוש ממושך. גורמים נוספים אשר עשויים להשפיע על משך השרידות של מיני שתלים בפה כוללים: עישון, היגיינה ותחזוקה לקויה, אלכוהוליזם ושימוש בסמים וגם אוסטאופורוזיס.

ש. היתרונות של התקנת מיני שתלים דנטליים

ת. למיני שתלים יש יתרונות וחסרונות כמו לכל אופציה טיפולית להשלמת שיניים חסרות. חלק מהיתרונות כוללים: הפעולה הניתוחית לא כוללת הרמת מתלה בחלק מהמקרים לא צריך בכלל לפתוח את החניכיים ולכן גם אין צורך לבצע חתך משמעותי ותפרים, הפרוצדורה היא פחות אינבזיבית, זמן החלמה קצר יותר לאחר התקנת שתלים קצרים, אין צורך בהשתלת עצם מקדימה, התאוששות קלה יותר לאחר ההליך, האטת אובדן עצם ומניעת שקיעה של הפנים, יותר נגיש כלכלית (עולה זול יותר מהשתלת שיניים קלאסית). השתלת מיני שתלים תתאים גם לאנשים שחרדים מדימום, לאנשים שסובלים ממחלות כגון סכרת, אנשים שנוטלים תרופות נגד קרישיות יתר, אנשים שסובלים ממחלות לב ועוד.

ש. איזה סיבוכים, סיכונים ותופעות לוואי יכולים להופיע לאחר התקנת מיני שתלים?

ת. על אף שפעמים רבות מיני שתלים נחשבים לאופציה השנייה הכי טובה לעומת שתלים סטנדרטיים להשלמת שיניים חסרות, יש להם סיבוכים, סיכונים ותופעות לוואי. סיבוכים אלו יכולים להיות: שבר השתל בעת מיקומו, זיהום אחוזר הניתוח בשל עבודה לא סטרילית של הרופא המבצע, המטומה, נפיחות, כישלון שתל בשל גיל, עישון, היגיינה לקויה, עובי עצם, שיטת החדרה וכו’, צורך במספר שתלים, מידע מדעי מופחת לעומת שתלים סטנדרטים בנוגע לשרידות ארוכת טווח. אם יש לכם חששות לגבי התקנת מיני שתלים או התקנת שתלים קצרים חשוב לשאול את רופא השיניים כבר במהלך פגישת הייעוץ. מאליו ברור שאם אתם ממש נכנסים לעבור את ההליך יש לחתום על טופס הסכמה מדעת שיפרט בהרחבה את תופעות הלוואי ואת הסיכונים בהליך.

ש. כמה עולה השתלת מיני שתלים?

ת. השתלת שתלים קצרים מסוג מיני נחשבת לזולה באופן משמעותי לעומת השתלה קלאסית מאחר ושתלי מיני מגיעים לרוב בחתיכה אחת יחד עם התיק תק שמתחבר לתותבת בשונה משתל רגיל שבו התיק תק מגיע בחלק נפרד לחלוטין כאשר העלות שלו מתווספת לעלות השתל. התמחור הוא עבור כל שן שצריכה לעבור השתלה ובכך תחסכו כמה מאות שקלים על כל שן שחסרה, עלות מיני שתל תנוע בין 2,800 ש״ח ל- 4,500 ש״ח כולל כל השיקום שמתבצע לאחר ההשתלה וכתלות ברופא שמבצע את ההליך ובהתאם למספר השיניים החסרות, אם תזדקקו לעבור השתלת שיניים בכל הלסת התחתונה, המחיר לכל הלסת יהיה נמוך יותר באלפי שקלים מאשר השתלת שיניים רגילה.