לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

משך ההליך- שעה עד שבועיים
מספר טיפולים- 1 - 2
כאב- לעיתים מופיעה רגישות קלה
תוצאות- שנתיים עד חמש

יתאימו להלבנה אנשים להם שיניים טבעיות עם כתמים המעוניינים בשיניים לבנות.

הלבנת שיניים חסרות מוך

משך ההליך- שעה עד שבועיים
מספר טיפולים- 1 - 2
כאב- לעיתים מופיעה רגישות קלה
תוצאות- שנתיים עד חמש

יתאימו להלבנה אנשים להם שיניים טבעיות עם כתמים המעוניינים בשיניים לבנות.

הלבנת שיניים חסרות מוך או הלבנת שיניים לא ויטאלית היא טכניקת טיפול לשיפור אסתטיקת השיניים הקדמיות אשר מחייבת שלושה מאפיניים: צבע השן כהה מצבען של השיניים הסמוכות, השן שאמורה לקבל הלבנה עברה סתימת שורש תקינה ולבסוף, הכתר הקליני של השן הוא שלם או שאפשרי להשלים אותו בטכניקות שמרניות.

הלבנת שיניים חסרות מוך מתבססת על החדרת חומרים מחמצנים לתוך לשכת המוך. החומר המחמצן פועל מלשכת השן ולכיוון הפריפריה, חודר אל תוך תעליות הדנטין ולאחר מכן מחמצן את הצבענים בדנטין.

הפעולה המתוארת לעיל, משפרת לחלוטין את המראה האסתטי של השיניים שבהן מטפלים, עסקינן בהליך מהיר ולא יקר באופן יחסי (מאות שקלים עד 1,400 ש״ח) אשר אינו גורם לפגיעה מורפולוגית בשיניים ובמרקם פני השטח של השן שמטופלת. מיד בהמשך תוכלו לקרוא אודות שתי הגישות הטיפוליות להלבנת שיניים חסרות מוך.

ההמלצה שלנו

למרות שישנן מספר שיטות ביתיות וערכות להלבנה, ההמלצה שלנו היא ״ללכת״ על הדבר האמיתי, דהיינו הלבנת שיניים במרפאה באחת השיטות כדלהלן - לייזר, סדים מסיליקון או קרן אור. התייעצו עם רופא שיניים שעובד לפחות עם שתיים מהשיטות, תוכלו לעשות זאת כאן ע״י מילוי הפרטים בטופס הצור קשר.


טכניקות להלבנת שיניים חסרות מוך

כאמור ישנן שתי טכניקות באמצעותן ניתן להלבין שיניים שהן חסרות מוך (אינן ויטאליות) כדלקמן:

הלבנה במרפאת השיניים - טיפול שמבוצע אך ורק על ידי רופא שיניים ולא ע״י שיננית שלמרות שתפקידה כולל הסרת כתמים חיצוניים מעל פני שטח השיניים, הסרת אבנית, טיפולי פלואור ומרוק שחזורים (שחזור זה סתימה) ונראה מאוד קרוב למה שעושה רופא שיניים בפעולת ההלבנה, עדיין לשיננית ע״פ החוק אסור לבצע הלבנה שכן שמירה על היגיינת הפה איננה כוללת הלבנה. הלבנת שיניים במרפאה מצריכה שימוש בריכוזים גבוהים של מי חמצן (מדובר על ריכוז של מעל ל - 30%). שאותם משפעלים בלשכת מוך השן באמצעות חום או אור (מנורת הלוגן עוצמתית או מנורת פלסמה או באמצעות השיטה שנחשבת למקובלת ביותר בישראל המבוצעת באמצעות מכשירי לייזר שמצליחים לשפעל את מי החמצן במהירות רבה יותר - תוך פחות משעה הלייזר מגביר את האקטיבציה של חומרי החמצון ומייצר הלבנה מהירה אולם ללא כל הבדל בתוצאה שמתקבלת בהשוואה לשיטות האחרות).

הלבנת שיניים בהליכה - הלבנה מהלכת הוא מונח שעבר גיור מאנגלית, הטכניקה מכונה בארצות הברית Walking Bleach. רוב הפעולות מתבצעות כאשר המטופל בכלל אינו נמצא במרפאת השיניים. הרופא המטפל מחדיר את חומרי ההלבנה ללשכת השיניים בהן הוא מטפל ולאחר מכן הוא אוטם אותן בסתימה זמנית. החומר משפיע לבד וזאת מבלי שצריך לבצע כל פעולה. משתמשים בחומרי חמצון בריכוזים נמוכים משמעותית מחומרי החימצון שמשתמשים בהם במרפאה, מקסימום 10% מי חמצן וזאת כדי לא לפגוע בשן.

ההמלצה שלנו

למרות שישנן מספר שיטות ביתיות וערכות להלבנה, ההמלצה שלנו היא ״ללכת״ על הדבר האמיתי, דהיינו הלבנת שיניים במרפאה באחת השיטות כדלהלן - לייזר, סדים מסיליקון או קרן אור. התייעצו עם רופא שיניים שעובד לפחות עם שתיים מהשיטות, תוכלו לעשות זאת כאן ע״י מילוי הפרטים בטופס הצור קשר.


סיבוכים לאחר ביצוע הלבנת שיניים חסרות מוך

  1. דליפת חומרי החמצון מלשכת השן החוצה ולכיוון הרקמות. דליפה שכזו גורמת לגירוי ואף לכוויה. פרט לדליפת החומר המחמצן עשויה להתרחש גם דליפת מי חמצן במהלך ביצוע ההליך, כדי להגן על הרכמות וכדי למנוע גירוי וצריבה ברקמות רצוי להשתמש במהלך ביצוע ההלבנה בסכר גומי.
  2. הבהרת השיניים נמוגה לאחר סיום ההליך - גם אם ההלבנה תצליח להבהיר 2 דרגות על מפתח הצבעים, תוצאה שנחשבת לכל הדעות מעולה לאחר הלבנת שיניים, קיים סיכוי גדול שבמרוצת השנים השיניים ידהו מחדש והתוצאה תתמוסס עד למצב של חזרה למצב הראשוני. במקרים כאלה מומלץ לחזור על פעולת ההלבנה פעם נוספת, ממש בדיוק כמו פעולת תחזוקה אחרת שניתן לבצע בשיניים כגון טיפולים להסרת אבנית שמומלץ לבצע אחת לחצי שנה.
  3. כשלון הטיפול - לעיתים ההליך כושל ולא מתאפשר להבהיר או להלבין את השן המטופלת כלל! מצב זה פחות נפוץ אולם יש שיניים שגם מספר טיפולים לא מצליחים להבהיר אותן ואין אגב דרך לחזות זאת מראש, קחו זאת בחשבון.
  4. ספיגת שורשי השן - לעיתים רחוקות בהם נעשה שימוש בריכוז גבוה של מי חמצן (35% עד 39%), תיתכן ספיגת שורש חיצונית שניתן לאתר בצילום רנטגן. המקרים הללו עשויים להתרחש כאשר מצבה של השן ירוד במיוחד. ספיגה זו עשויה להביא לאובדן השן!
 

 


הלבנת שיניים חסרת מוך שאלות ותשובות

ש. האם הלבנת שיניים חסרות מוך נחשבת לבטוחה?

ת. כאשר ההליך מבוצע ע״י רופא שיניים שעבר הדרכות והתנסה בטכניקת ההלבנה וכאשר הרופא עובד בהתאם לפרוטוקול הטיפול כפי שהוגדר ע״י המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת השיניים הרי ששתי השיטות שתוארו לעיל הן בטוחות.

ש. הם קיימת מגבלה על ביצוע הלבנת שיניים?

ת. באופן כללי הלבנת שיניים מומלצת כמעט לכל אחד שמעוניין לשפר את אסתטיקת השיניים שלו אולם קיימים מספר תנאים שאינם מאפשרים מעבר של הלבנת שיניים ובהם: נשים בתקופת היריון או הנקה, אנשים שמערכת החיסון שלהם פגועה, אנשים המוגדרים כ״מעשנים כבדים״, לקוחות שסובלים משיניים רגישות וגם לקוחות בעלי שיניים עם לשכת מוך רחבה מנועים מלעבור הלבנת שיניים.

ש. האם קיימים הבדלים בין חומרי ההלבנה השונים ומה המשמעות של חומרי החמצון בהליך?

ת. חומרי החמצון וההלבנה למעשה נבדלים בעיקר ברמת הריכוז של החומר הפעיל. ככל שמי החמצן הם בריכוז גבוה יותר (הערכה שמוכרת לנו בעלת הריכוז הגבוה ביותר היא 39%) משך הטיפול מתקצר אולם רמת הבטיחות של ההליך פוחתת. לאורך זמן ניתן להגיע לתוצאה לא פחות טובה גם אם משתמשים בריכוז נמוך של ג׳ל להלבנה (בריכוז של פחות מ- 10% מי חמצן).

ש. האם ניתן להפחית את הרגישות שעשויה להתרחש בסיום פעולת ההלבנה?

ת. התשובה היא בהחלט! אם את או אתה סובלים מרגישות בשיניים ניתן לבצע טיפול בסיום ההליך שכולל מריחת משחה או ג׳ל שמכיל פלואור להורדת הרגישות בשיניים. עלות הג׳ל או הטיפול נמוכה יחסית ונאמדת בכ - 90 עד 150 ש״ח.

ש. האם ניתן להלבין כתרים מחרסינה או מחומרים אחרים ואף סתימות לבנות ביחד עם הלבנת השיניים הטבעיות?

*ת**. בלתי אפשרי להלבין שיניים לא טבעיות הווה אומר כתרים או סתימות. יש להתאים את גוון הכתרים לגוון השיניים החדש ואם ממש מעוניינים בשלמות ובאחידות של כל קשת השיניים בלסת העליונה ובלסת התחתונה ניתן לעבור ציפוי שיניים שיקנה מצלול וגוון אחיד לכל השיניים שנחשפות במהלך החיוך.