לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

משך ההליך- בהתאם לשיטה
מספר טיפולים- לפחות שני מפגשים
זמן החלמה- קצר יחסית
תוצאות- 10 - 30 שנים

השתלת שיניים וגשרים מתאימה לאנשים שאיבדו שיניים או שן בודדת כתוצאה מריקבון, עששת חריפה, מחלת חניכיים וכדומה.

גשר או שתל?

משך ההליך- בהתאם לשיטה
מספר טיפולים- לפחות שני מפגשים
זמן החלמה- קצר יחסית
תוצאות- 10 - 30 שנים

השתלת שיניים וגשרים מתאימה לאנשים שאיבדו שיניים או שן בודדת כתוצאה מריקבון, עששת חריפה, מחלת חניכיים וכדומה.

חסרות לכם שיניים בפה? חשוב שתדעו שיש מספר גישות טיפוליות להשלמת השיניים, ישנם מצבים בהם שיניים תותבות יהוו פתרון ראוי, אופציות נוספות הן לעבור השתלות שיניים (ישנה קשת רחבה מאוד של שיטות להשתלה אולם כמעט בכולן מדובר על החדרת בורג טיטניום) או לגשר על הפער בשיניים באמצעות גשר.

במאמר זה נסקור את שתי הגישות האחרונות ונעמוד על ההבדלים בינהם (גשרים ושתלים דנטליים) שכן הסחף כיום הוא לכיוון הזה. במאמר מוסגר נציין כי שיניים תותבות הן אפשרות שמעטים בוחרים לעבור והיא אף איננה מתאימה לכל מקרה.

אם אתם מחפשים תשובה לשאלה במה לבחור כבר בפתיח חשוב להבהיר כי כל מקרה נשקל לגופו אולם חשוב כי יציעו לכם את שתי הגישות בנפרד, לפני שתסגרו על תוכנית מסויימת (יש לכך משמעויות רבות בהן גם סוגיית מחיר הטיפול).

חשוב שתדעו

חסרות לכם מספר שיניים בלסת? מעוניינים להחזיר את היכולת לאכול ולחייך ללא כל מגבלה? השתלת שיניים או גשרים דנטליים זה הפתרון בשבילכם! חשוב רק שתעברו את ההליך ע״י כירורגים מנוסים ולא אצל רופאי שיניים כלליים, התייעצו עם מומחי החניכיים והכירורגים שלנו ע״י מילוי טופס צור קשר קצר.


גשר דנטלי יתרונות וחסרונות

ברוב המקרים אובדן של שן בודדת או חוסר של מספר שיניים, קרוב לודאי שכדאי יהיה להחליפם על ידי גשר קבוע מחרסינה. על מנת להתקין גשר צריך לסתת שתי שיניים סמוכות וצמודות לחלל שנוצר ולמלא אותו עם פורצלן כאשר משעינים על שיניים אלו את הגשר. ברוב המקרים השיניים הסמוכות בריאות ומן הסתם יהיה צורך להשחיזן לשם הכנתן כתומכות לגשר. פעולת ההשחזה מחלישה את השיניים הסמוכות הבריאות וזה חסרון בולט שיש לקחת אותו בחשבון במניין השיקולים כיצד לעבור את הטיפול. במידה והשיניים הסמוכות הרוסות או פגועות הפתרון המועדף ברוב המקרים יהיה לכסות אותן עם גשר קבוע, לשקם ולחזק את השיניים שניזוקו ולייצב עליהן באותו זמן את השיניים שחסרות.

החיסרון הגדול ביותר של הגשר הוא למעשה הצורך לשנות שיניים סמוכות כדי להרכיב עליהן את הגשר. חסרון בולט נוסף של שימוש בגשר דנטלי הוא אי היכולת למנוע אובדן של עצם במרווח שבין השניים מתחת לגשר. יש לכך השלכות עתידיות במצבים בהם תידרש בכל זאת השתלת שיניים אותה ניתן לבצע רק כאשר קיימת כמות עצם מספיקה. במצב בו העצם נספגת, רק השתלת עצם ״תציל״ את המצב (במאמר מוסגר נציין כי ישנן טכניקות אחרות כמו אול און 4 שבהן לא זקוקים לעצם מתחת לכל שן).

חשוב שתדעו

חסרות לכם מספר שיניים בלסת? מעוניינים להחזיר את היכולת לאכול ולחייך ללא כל מגבלה? השתלת שיניים או גשרים דנטליים זה הפתרון בשבילכם! חשוב רק שתעברו את ההליך ע״י כירורגים מנוסים ולא אצל רופאי שיניים כלליים, התייעצו עם מומחי החניכיים והכירורגים שלנו ע״י מילוי טופס צור קשר קצר.


שימוש בשתלים דנטליים - פתרון לזמן ארוך

במידה ורוצים פתרון לזמן ארוך (ברור לא?) וזאת מבלי להיות תלויים בשיניים הסמוכות, אין דבר טוב יותר מאשר לבצע השתלות שיניים, שן אשר הושתלה אינה גורמת לנזק כלשהו לשיניים הסמוכות, בניגוד לגשרים שמורכבים עליהן וחייבים למצוא תמיכה על שיניים בריאות. אין ספק כי מחיר השתלים הוא יקר יותר מאשר הטיפולים החלופיים, אך האמת היא שלאורך תקופה, שתלי השיניים משתלמים הרבה יותר.

ישנם מצבים בהם השימוש בשתלים דנטליים מייקר את התוכנית ביותר מ- 50% מאשר השימוש בגשר אולם יחד עם זאת שתלים דנטליים יחזיקו מעמד 20 שנים ויותר לעומת עמידות של 10 שנים שמציע הגשר ולאחריו יגיע הזמן שיהיה צורך בהשתלת שיניים עם הסתברות גבוהה של צורך בהשתלת עצם. יש להתייעץ עם רופא השיניים כאשר כל מקרה יתוכנן ויטופל לגופו תלוי בצרכים ובתקציב של המטופל, יהיו מצבים בהם ימליץ הרופא דווקא על התקנת גשר דנטלי ויהיו מצבים בהם התשובה לא תהיה החלטית למשל: כאשר חסרות 4 שיניים, האם יש צורך ב- 4 שתלים עצמאיים ושכל אחד יישא/יחזיק שן, או 2 עד 3 שתלים ומעליהם כתר או מבנה? התשובה לשאלה היא בהתאם למקרה הספציפי

 

 


הבדלים נוספים בין גשרים לשתלים

שתל שיניים הוא שורש מלאכותית ממתכת שמונח ישירות על המרווח שהיה תפוס בשן שנפלה. על שורש זה, מרכיבים כתר או גשר או מערכת שיניים שלמה. השורש המלאכותי משמש תמיכה לכתר מבלי להכתיר או לשייף שיניים סמוכות לחלל השן שנפלה. כאשר הגשר הוא קבוע ומשחיזים שתי שיניים לידו מייצרים שלוש שיניים מחוברות כחלק שלם אחד. במידה ולשיניים הסמוכות יש כתרים והם במצב הרוס ויש צורך בכתרים חדשים אזי בתנאי כזה הגשר מומלץ, אך גם כאן כאשר הגשר מחובר קשה לשמור על ניקיון מתחתיו.

הצמנט המדביק את הכתר עלול להתמסמס עם הזמן וליצור ריקבון מתחת לגשר ובמידה ותחסר לאחר מכן שן תומכת צריך יהיה לבנות גשר חדש. מצד שני, במידה והחניכיים ייסוגו בחלוף הזמן, אפשר יהיה לראות את הבסיס המתכתי מסביב לשיניים. שתלי השיניים לעומתם נראים כמו שיניים טבעיות ואינם נושאים לעולם ריקבון שכן שורש השן עשוייה ממתכת. שתלי שיניים מתאימים גם לאנשים להם מערכת שיניים תותבות רופפת (במיוחד התחתונה), מספר שתלים המונחים בצורה מתאימה יכולים להעניק אחיזה ועוגן הדרוש בכדי להחזיק מערך שיניים שלם במקומו וללא צורך בדבק כמובן.


שיפור בריאות הפה

שתלי השיניים אינם משפיעים על שיניים אחרות ובמיוחד לא על שיניים בריאות, זהו פתרון קבוע לאובדן של שן אשר מציע שתל עם עמידות לשנים ארוכות ואשר מתאחה באופן מוחלט עם עצם הלסת והופך לחלק ממנה, הקשר עם העצם חזק בדיוק באותה מידה כמו של השן הטבעית. בשונה ממנו, השימוש בגשר מבוסס על כוחות אופקיים הבאים מהשיניים השכנות והמבנה של הגשר.

כאשר משתמשים בגשר, הוא מסתמך על שיניים טבעיות שאף הן פגיעות ועלולות לפתח ריקבון ומחלות אחרות. כאשר מחדירים שתלים הם אינם יכולים לפתח מחלות בגלל שהם עשויים מטיטניום. שתלי שיניים בודדים מאפשרים גישה קלה יותר בין השיניים מה שמאפשר ניקיון שיניים רגיל על בסיס יומי ומאפשר היגיינת פה קלה יותר לביצוע.