לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

ביקור אצל שיננית- כל 6 חודשים
המלצות- לצחצח 2-3 ביום
לוותר- עישון, וכמה שיותר מהר!
למה זה חשוב- למנוע בעיות בשיניים

בדיקות תקופתיות ובדיקות שיניים מקיפות מתאימות לכולם! מומלץ לעבור אותן כדי למנוע בעיות שיניים קשות בעתיד.

שיניים בריאות

ביקור אצל שיננית- כל 6 חודשים
המלצות- לצחצח 2-3 ביום
לוותר- עישון, וכמה שיותר מהר!
למה זה חשוב- למנוע בעיות בשיניים

בדיקות תקופתיות ובדיקות שיניים מקיפות מתאימות לכולם! מומלץ לעבור אותן כדי למנוע בעיות שיניים קשות בעתיד.

שיניים בריאות הן אבני הבניין לחיוך מקסים וטבעי, אולם ההגעה לאותו מצב אידיאלי עוברת דרך לא מעט מכשולים – ביניהם השינויים הגרמיים והמחלות המאיצות אותם. בשינויי הגיל ניתן לטפל בבוא העת, אך אימוץ הרגלים נכונים חשוב מאוד לשמירה על בריאות השיניים והפה.

היגיינה מתאימה תסייע להגן על השן מפני אויבים יומיומיים. בראש הרשימה עומדת המחלה החיידקית הידועה – עששת. זו נובעת מרובד הפלאק המורכב משאריות מזון וחיידקים שמפרקים את הסוכר הנצרך לכדי חומצה המעכלת בהדרגתיות את אמייל השן. בהעדר טיפול הולם החורים עלולים להיווצר ולהעמיק עד לכדי פגיעה במוך השן ואובדנה המוחלט.

היות וחיידקים תמיד ימצאו בחלל הפה, הרי שאין מנוס מביצוע פעולות של מניעה ושימור שיגנו על השיניים לאורך החיים. תזונה נכונה, צחצוח נכון וביקורים אצל השיננית הם דרך מצוינת לעשות זאת.

שימו לב

אם התחושה שיש לכם לפני המפגש עם רופא השיניים הקבוע שלכם היא מועקה, יכול להיות שאתם צריכים להחליף את רופא השיניים. היום, יותר מתמיד, ישנן טכניקות מתקדמות להפגת המתחים כך שהטיפולים יתבצעו על מי מנוחות! התייעצו עם הרופאים שלנו שידעו בדיוק איך להשרות עליכם רוגע.


שיניים בריאות מתחילות בתזונה בריאה

על מנת להימנע מהאצת תהליך היווצרות החומצה והיצמדות החיידקים לשיניים, חשוב לאמץ הרגלי תזונה בריאים ונכונים. תפריט בריא! אמצו תפריט ארוחות יומי עתיר בחלבונים, ויטמינים ומינרלים (בעיקר סידן, פלואוריד וזרחן) על פני תפריט עתיר במשקאות ממותקים ומאכלים שמכילים סוכר או תחליפי סוכר. שמרו את הפחמימות לארוחות עיקריות ולא כ”נשנוש” ביניהן. ארוחה גדולה גורמת להפרשת רוק גדולה יותר ומגבירה את אפקט ניקיון הפה משאריות ונטרול חומציות.

הוסיפו ירקות עתירי סיבים (סלרי, גזר, קולרבי כרוב וכדומה). אשר בנוסף לכמות גדולה של סיבים תזונתיים חיוניים כל כך למערכת העיכול, גם הם גורמים להפרשת רוק מוגברת בעת הלעיסה ואפקט ניקיון הפה. הקפידו לשמור על מרווחי זמן קבועים בין ארוחות ובסיומן צחצחו את השיניים לצורך סילוק שאריות המזון והסוכרים. הימנעו ממזונות בעלי אחוזי קפאין גבוהים (קפה, קולה ותה) הצובעים את השיניים. הימנעו מעישון! עדיף באופן מוחלט! עישון גורם לאובדן עצם הלסת במיוחד בתקופת הליך השתלת שיניים.

שימו לב

אם התחושה שיש לכם לפני המפגש עם רופא השיניים הקבוע שלכם היא מועקה, יכול להיות שאתם צריכים להחליף את רופא השיניים. היום, יותר מתמיד, ישנן טכניקות מתקדמות להפגת המתחים כך שהטיפולים יתבצעו על מי מנוחות! התייעצו עם הרופאים שלנו שידעו בדיוק איך להשרות עליכם רוגע.


מצחצחים בצורה נכונה!

הסוד לשמירה על שיניים בריאות וחזקות הוא צחצוח עדין ויסודי, באופן יומיומי. מספר הפעמים המומלץ נע בין 2-3 פעמים, אך הוא עשוי להשתנות בהתאם למספר הארוחות. למרות חשיבות הצחצוח קיימת חשיבות לדעת כיצד לצחצח כדי לא להסב יותר נזק מאשר תועלת.

לאחר מריחת משחת השיניים על סיבי המברשת, הטו את המברשת (בזווית של 45 מעלות) כנגד השיניים הקדמיות. צחצוח אנכי על פני אופקי. הימנעו מצחצוח אופקי שעשוי לפצוע את החניכיים עם חדירת סיבי המברשת לחללים שבין השיניים, וכן גם לפגוע באמייל השן. היעזרו בקצה המברשת בתנועות עולות ויורדות לשם צחצוח חלקן האחורי של השיניים הקדמיות. את הטוחנות יש לצחצח בצורה אופקית. ניקוי כלל משטח הפה יתבצע בתנועות קצרות קדימה- אחורה.

 

 


ביקור שיננית – פעם בחצי שנה!

בדיקת שיננית היא חלק בלתי נפרד משמירה על היגיינת הפה. כל ביקור שכזה כולל - אבחון, טיפול ומתן טיפים חיוניים לשימור התוצאות בהתאם למצב המטופל. בשלב האבחוני מבוצעת אנמנזה הכוללת היסטוריה דנטאלית, מצב בריאותי, תרופות הניטלות כבדרך קבע, פרוצדורות דנטאליות (ניתוחים והשתלות). במקרים חריגים כמו פצעים ברקמה או תזוזת שיניים, המידע יודגש בפני הרופא המטפל.

בשלב הטיפול יבוצעו שטיפת פה באמצעות מכשור אולטרא סוני וניקוי ידני באמצעות מכשור מסוג סקיילר. במהלך הטיפול מסולקים מרבצים גדולים של אבנית על-חניכית וגורמים המעודדים את קיומה כמו שינויים במבנים משוחזרים. לעתים מבוצעת גם הסרת משקעים רכים או קשים של חומר שן בצורה מכוונת לשם עצירת דלקות חניכיים וריפויין. בתום הטיפול נעשה פוליש לשיניים לצורך סילוק חספוסים והפחתת רגישות, ומריחת פלואור (בעיקר בקרב צעירים). במקרה הצורך, השיננית תנחה את המטופל בדבר אופן הצחצוח ומהות עזרי הניקוי שישמרו את תוצאות הטיפול.


15 טיפים על איך לשמור על השיניים

  1. הקפידו על צחצוח נכון של השיניים. חשוב מאוד ללמוד טכניקה נכונה לצחצוח השיניים. יש לשמור על זווית מגע נכונה בין המברשת לחניכיים (45 מעלות בערך), להשתדל שלא להפעיל כוח רב ולבצע תנועות בכיוונים שונים, לצדדים ומעלה ומטה על כל שן.
  2. צחצחו בוקר וערב וכפי שמלמדים את הילדים מגיל צעיר, צחצוח שיניים בוקר וערב חשוב ביותר על מנת לשמור על היגיינת הפה. הצחצוחים מסירים פלאק, מונעים ריח רע מהפה ושוטפים שיירי מזון שלא נשטפו ע”י הרוק.
  3. צחצחו גם את הלשון. הלשון מחוספסת ולכן מהווה כר מזמין, מפתה ונוח עבור חיידקים. חשוב לצחצח את הלשון פעם אחת ביום. פעולה זו גם עוזרת גם למנוע ריח רע מהפה.
  4. בחרו במברשת רכה. חשוב מאוד לבחור במברשת שיניים בעלת סיבים רכים. סיבים אלו הינם בעלי הפוטנציאל הטוב ביותר להסיר פלאק ושאריות מזון מהשיניים. סיבים קשים מדי עשויים לפגוע בחומר השן ולגרום לדימום מהחניכיים.
  5. במברשת השיניים כהלכה. הקפידו להציב את מברשת השיניים שלכם במאונך ולא להניח אותה על הכיור. התנאים הרטובים על הכיור מזהמים את המברשת וגורמת לכם לצחצח את שיניכם עם תערובת של משחה, חיידקים ועובשים.
  6. החליפו את מברשת השיניים בזמן. רצוי ביותר להחליף את מברשת השיניים כל כמה חודשים (2 עד 3) שכן לאחר פרק זמן זה הסיבים מאבדים מתכונותיהם ובנוסף, חיידקים רבים אשר התרבו להם על המברשת חוזרים בחזרה לשיניים ולחניכיים בכל צחצוח.
  7. בחרו במשחת שיניים טובה. שאלו את רופא השיניים שלכם אודות משחת השיניים אשר מומלצת עבורכם. תהיה זו משחה אשר עוזרת בשמירה על החניכיים ואינה גורמת להכתמת שיניים.
  8. היעזרו במי פה. שטיפות קבועות עם מי פה שומרים על שיניים בריאות – ביכולתן לעזור לחטא מקומות שמברשת השיניים לא הגיעה אליהם. חשוב לבחור במי פה שאינם גורמים להכתמת שיניים.
  9. השתמשו בחוט דנטאלי. לעיתים רבות בין השיניים עדיין לכודים שיירי מזון שאינם “נראים” כלפי מברשת השיניים וגם לא יצאו לאחר שטיפות. שימוש בחוט דנטאלי בצורה הנכונה מבטיח את סילוקם.
  10. בקרו אצל הרופא. טיפולים שגרתיים יכולים לעשות פלאים להיגיינת הפה. בנוסף, רצוי מאוד לבצע פעולות שמונעות בעיות שיניים וחניכיים כגון יישור שיניים, השתלת שיניים ועוד.
  11. בקרו אצל השיננית. אחת לשנה או יותר יש לבקר אצל השיננית על מנת להסיר פלאק ומשקעי סידן (אבנית) מהשיניים והחניכיים. ללא הסרה מקצועית הסיכוי לעששת ופגיעה בחניכיים עולה.
  12. שמרו על תזונה נכונה. צריכת סידן מספקת והימנעות ממאכלים עתירי סוכר, תעזור לכם לשמור על שיניים בריאות וחזקות ותקטין את הסיכוי להופעת עששת. תזונה שאינה נכונה ועודף משקל גוף אף עשויים לגרום לסוכרת ובאופן משני לבעיות שיניים.
  13. הפסיקו לעשן. עישון סיגריות גורם לריח פה רע, מכתים את השיניים ומגביר את הסיכוי להופעת דלקת חניכיים.
  14. טיפול בכתרים. אם בפיכם מותקנים כתרים, חשוב מאוד לדאוג להיגיינה שלהם תוך שימוש באמצעים המתאימים. יש להשתמש בחוט דנטאלי ייעודי עבור שיניים אלו, על מנת למנוע את ריקבון המבנה תחת הכתרים.
  15. הימנעו מפירסינג. חשוב מאוד לשמור על חומרים אשר אינם אמורים להיות בפה, מחוץ לפה. עגילים בפה מהווים מוקד להתפתחות חיידקים וכמו כן מגבירים את הסיכוי לפגיעה בשיניים ושבירתן.