לחצו כאן להשוואת מחירים
banner

משך ההליך- חצי שנה
מספר מפגשים- בבית וללא רופא!
עלות- 4,000 ועד 8,000 ש״ח
תוצאות- קבועות

ההליך מתאים למבוגרים (גם בגיל 70!) ובני נוער החל מגיל 14 לערך בעלי שיניים עקומות ולא אסתטיות המעוניינים ביישור שיניים נסתר וזול.

יישור שיניים ביתי

משך ההליך- חצי שנה
מספר מפגשים- בבית וללא רופא!
עלות- 4,000 ועד 8,000 ש״ח
תוצאות- קבועות

ההליך מתאים למבוגרים (גם בגיל 70!) ובני נוער החל מגיל 14 לערך בעלי שיניים עקומות ולא אסתטיות המעוניינים ביישור שיניים נסתר וזול.

מאז שנת 2016 חל גידול משמעותי בטיפולים המבוצעים בשיטת ״עשה זאת בעצמך״ במיישרי שיניים שקופים הניתנים להסרה. באמצעות ערכות ביתיות מבצעים מטופלים טיפולים דנטליים בבית וללא פיקוח רופא או איש מקצוע אחר. אף כי רפואת שיניים בשיטת עשה זאת בעצמך עשוייה לכלול יישור שיניים בעזרת גומיות וסמכים, הנוהג שהביא למחלוקות רבות ולהתנגדות הגדולה ביותר היה מכירה של קשתיות שקופות מפלסטיק באופן ישיר לציבור הרחב.

נכון למועד כתיבת שורות אלו (תחילת שנת 2023), יש בארצות הברית לפחות 4 חברות (שאותן נסקור בהמשך המאמר) שמציעות קשתיות שקופות ליישור שיניים ביתי והמשווקות לציבור הלקוחות לצורך שיפור אסתטי וקוסמטי של החיוך. חלק מהחברות המשווקות מוכרות את ערכת הקשתיות בחנויות פיזיות שבהן טכנאי שיניים מצלם את שיני הלקוח ובחלק מהחברות המשתמש מייצר מדגם עצמי ע״י ערכה אשר נשלחת אליו בדואר (באמצעות שני חומרים פלסטיים שאותם לשים בדומה לבצק לסוג של פלסטלינה שאותה מכניסים לכף מדידה באמצעותה לוקחים מטבע עצמי של השיניים).

תוך מספר שבועות עד חודשים בודדים, מקבל הלקוח מיישרי שיניים שקופים באמצעות הדואר אשר מוחלפים בדומה לשיטות המפוקחות (אינויזליין, קליר קורקט, איירוק, ספארק, קליר אנליינר ועוד) אחת לשבועיים ובהתאם לתוכנית הטיפול. ע״י הסרת הפיקוח והמעקב הרפואי והאישי אשר ניתן במרפאות השיניים, מציעות החברות שמשווקות יישור שיניים ביתי מחיר אטרקטיבי במיוחד (בהשוואה למחירים שגובים על טיפולי אורטו בארצות הברית) בשונה מהליך דומה המבוצע במרפאת השיניים, מדובר בחסכון של אלפי שקלים לכל תוכנית טיפול כאשר ההליך מבוצע בשיטות היקרות כגון אינויזליין. בישראל כפי שתראו בהמשך, עלות התוכניות הביתיות ליישור שיניים על כל מגרעותיהן זהה פחות או יותר למותג המוביל בישראל איירוק ספיד שנמכר במחירים שווים לכל כיס ולכן אין שום סיבה שלקוחות בישראל יזמינו דווקא ערכות ביתיות ליישור שיניים מחוץ לישראל.

הממלצה שלנו!

באופן עקרוני יישור שיניים שקוף יכול להתבצע גם בבית אולם חשוב לעבור את ההליך אצל רופא שיניים שעבר הסמכה ביישור שיניים שקוף. ישנן מספר שיטות מובילות בישראל ובעולם, ההמלצה שלנו היא לעבור יישור שיניים מסוג Irok, טכניקת יישור שקופה ומעולה המבוצעת בהצלחה מזה שנים, שימו לב, המחיר שתשלמו על איירוק המעולה דומה פחות או יותר למחירים שגובות החברות המשווקות ערכות ישירות לצרכן ללא פיקוח רפואי!


ההתנגדות ליישור שיניים ביתי ישירות לצרכן

למרות שהאיגוד הדנטלי באמריקה והאגודה האמריקאית לטיפולים אורטודונטים מתייחסים לנושא כאל טיפולי שיניים מסוג ״עשה זה בעצמך״, ראשי האגודות מתייחסים לנ״ל כאל אורטודונטיה ישירה לצרכן. סוג טיפולים מהאופי הנ״ל, הוקעו בחריפות רבה ע״י מומחים ליישור שיניים ורופאי שיניים שעוסקים בטיפולים אורטודונטיים. באמריקה ישנה התנגדות עזה והאיגוד הדנטלי קיבל בשנים האחרונות החלטה נגד יישור שיניים ביתי וכמו כן יצא באזהרה על גבי המדיות המובילות במדינה נגד טיפולים ליישור שיניים ללא פיקוח רפואי. האיגוד האמריקאי הגיש תלונות משפטיות בעיקר נגד החברה המובילה בעולם לשיווק ערכות ליישור שיניים שקוף בשם סמייל דיירקט קלאב אשר גם נסחרת בבורסה האמריקאית. למרות ההתנגדות העזה של האיגודים ושל רופאי השיניים, נכנסו לתחום חברות נוספות המשווקות טיפולי אורטו ישירות לצרכן.

הממלצה שלנו!

באופן עקרוני יישור שיניים שקוף יכול להתבצע גם בבית אולם חשוב לעבור את ההליך אצל רופא שיניים שעבר הסמכה ביישור שיניים שקוף. ישנן מספר שיטות מובילות בישראל ובעולם, ההמלצה שלנו היא לעבור יישור שיניים מסוג Irok, טכניקת יישור שקופה ומעולה המבוצעת בהצלחה מזה שנים, שימו לב, המחיר שתשלמו על איירוק המעולה דומה פחות או יותר למחירים שגובות החברות המשווקות ערכות ישירות לצרכן ללא פיקוח רפואי!


בעד ונגד יישור שיניים שקוף וביתי

התומכים של הטיפולים באמצעות מיישרים שקופים ישירות לצרכן טוענים כי העלות הנמוכה של המכשור ליישור שיניים בבית (כ- 2,000 דולר לעומת סכומים גבוהים של כ - 25,000 ש״ח ואף יותר לשיטות אחרות ליישור שיניים כמו אינויזליין, קליר קורקט ואפילו אורתוקפס שלא משתמשים בה בישראל) הופכות את המיישרים השקופים לנגישים למספר גדול יותר של לקוחות. בנוסף גם נשמעה הטענה כי מדובר בטיפול טלדנטלי, שכן קיים באותן חברות שמשווקות ערכות ליישור שיניים ביתי רופא שיניים שמכין את תוכנית הטיפול בהתאם למצב המטופל וזאת גם אם הרופא אינו פוגש במטופל פיזית. עוד טוענים המצדדים ביישור שיניים בבית כי ברור שהחברות יתנגדו לפרקטיקה הזו מאחר והחברות שמוכרות יישירות לצרכן הן חברות שמשבשות שוק בדומה לחברת Airbnb ״שלקחה עבודה״ מבתי המלון.

 

 

המתנגדים לשימוש בערכות ביתיות ליישור שיניים טוענים כי רק רופא שיניים מומחה באורתודונטיה, מוסמך לבצע הזזת שיניים שהיא שירות רפואי שחייב להתבצע רק על ידי אנשי מקצוע ואשר עברו הכשרה בתחום בריאות הפה והשיניים. הטענה של אותם רופאים היא כי קיים סיכון לעבור טיפול אורטודונטי ללא פיקוח. האיגודים האמריקאיים מתריאים כי הזזת שיניים ביתית או בשיטת ״עשה זאת בעצמך״ עשויה להוביל לנזק בלתי הפיך ויקר כגון אובדן שיניים ופגיעה בחניכיים, שינויים קשים בסגר, ספיגת שורשים ונושאים אחרים. יחד עם זאת ראוי לציין כי טרם הובהר האם באמת עשוי להיגרם נזק בלתי הפיך לאחר יישור שיניים ביתי שכן הנושא טרם נחקר בצורה שיטתית. פרט לדיווחים מינוריים שמגיעים מידי פעם לאמצעי התקשורת, מעט מאוד ידוע על הנזקים או התועלות שהתרחשו בפועל על הצרכנים שעברו יישור שיניים ביתי.


איך ליישר שיניים בבית?

ערכות ליישור שיניים ביתי יכולות להיות יעילות במקרים רבים, אך הן עשויות להיות כרוכות בסיכונים מסוימים. הבעיה העיקרית היא שאינך נפגש פנים אל פנים עם רופא מומחה ליישור שיניים או לכל הפחות עם רופא שיניים שעבר הדרכה או קורס ליישור שיניים. שליחת תמונות וסריקה טובה ככל שתהיה ואפילו קיום שיחת וידאו איננה זהה להתייעצות פרונטלית עם רופא שיניים. גם מקרים ״קשים״ בהם השיניים מאוד עקומות ו/או כאשר המנשך שלך בעייתי ההמלצה הגורפת היא לוותר על ערכות ביתיות ליישור שיניים ובכל זאת אם תבחר/י לעבור יישור שיניים ביתי למקרים הקלים תוכל/י לעשות זאת באמצעות רכישת ערכה מאחת משתי החברות הבאות:

Candid או Byte - שתי חברות שמשתמשות רק באורתודנטים מומחים מרחוק לצורך פיקוח על הטיפול. ליישור שיניים ביתי מסוג Byte יש יתרון גדול על פני כל המותגים, משך טיפול קצר במיוחד של כשלושה חודשים בלבד בזכות טכנולוגיית HyperByte שלהם. גם קנדיד (Candid) הציגה לאחרונה טכנולוגיית AI חדשנית המסייעת במעקב אחר תנועת השיניים, מה שמקצר את משך הטיפול. יש חברות נוספות ליישור שיניים ביתי המשווקות ישירות לצרכן כאשר המובילה והיקרה שבהן נקראת Smile Direct Club. רצ״ב עלויות ומותגים נוספים שיענו על השאלה איך ליישר שיניים בבית.

טכניקת הטיפול מחירים ומידע נוסף
יישור מסוג ALIGNERCO 1,145 דולר מאושר fda כולל ריטיינר וכולל למעשה את כל העלויות, מתאים לבעיות קלות ובינוניות, טיפול שאורך בממוצע כחצי שנה
ערכה ביתית קנדיד 2,400 דולר כולל ריטיינר אבל לא כולל תבנית להכנת מדגם שעולה 95 דולר, מתאים לבעיות קלות ובינוניות, טיפול שאורך בממוצע כחצי שנה
ערכה ביתית Byte 1,895 דולר כולל ריטיינר ולא כולל תבנית להכנת מדגם בשווי 95 דולר, מתאים לבעיות קלות ובינוניות, טיפול שאורך בממצוע כחודשיים עד 4 חודשים
סמייל דיירקט קלאב 1,895 דולר לא כולל ריטיינר ולא כולל ערכת סריקה או תבנית להכנת מדגם בשווי 49 דולר, מתאים לבעיות קלות ובינוניות, טיפול שאורך בממוצע כחצי שנה
יישור שיניים אינויזליין (שתי לסתות) מחיר שנע בין 3,500 דולר ל- 8,500 דולר! לא כולל ריטיינר, מתאים לבעיות קלות ובינוניות, טיפול שאורך בממוצע כשנה עד שנה וחצי
יישור שיניים שקוף איירוק (שתי לסתות) מצב רגיל 17,000 - 14,000 שקל, כולל ריטיינר, מבוצע במרפאה, מתאים לבעיות קלות ובינוניות, טיפול שאורך בממוצע שנה בלבד
ספיד איירוק (שתי לסתות) 8,000 - 6,000 שקל בלבד! מקביל למחירים של ערכות ביתיות ליישור שיניים ולכן מאוד מומלץ שכן ההליך מתבצע באמצעות ליווי רופא מתחילתו ועד סופו, כולל ריטיינר, מתאים לבעיות קלות בינוניות, משך הטיפול בין 3 חודשים לחצי שנה!